niedziela, 11 czerwca 2017

Polski tag książkowy

Hej, hej, Kochani!
Czasami przeraża mnie to, jak bardzo zacofana odpowiedziami na Wasze nominacje jestem. Jakiś czas temu  (3 maja, o ile mnie pamięć nie myli) Sara Zyskowska zaprosiła mnie do wykonania jej autorskiego tagu. A ja, jak zwykle opóźniona, odpowiadam, z niezwykłą radością, dopiero dziś! Mam nadzieję, że tag się Wam spodoba! Moim zdaniem jest ob bardzo, bardzo oryginalny i przypomina o tym, co kochamy w naszej ojczyźnie.



Biało-czerwona flaga - książka, w której krew została oddana w dobrej sprawie

Jak mogłabym w tym pytaniu wspomnieć o czymś innym, niż o Kamieniach na szaniec Aleksandra Kamińskiego? Napisana w czasie okupacji książka przedstawia prawdziwe losy trójki warszawskich harcerzy, którzy w młodym wieku oddali życie za ojczyznę. Jak napisał ich kolega ze szkolnej ławy, Krzysztof Kamil Baczyński: "trzeba nam teraz umierać,/ by Polska umiała znów żyć".






Warszawska Syrenka - książka, której akcja dzieje się w wielkim mieście
Akcja Efektu Rosie, drugiego tomu historii o Donie Tillmanie rozgrywa się w Nowym Jorku. To tam bohaterowie przeżywają wielkie kryzysy, a także próbują zrozumieć sami siebie.


Fiat 125p - zapomniana książka, o której powinien usłyszeć świat

Przyznam szczerze, że z tym pytaniem mam niemały problem. Po dłuższym zastanowieniu postanowiłam postawić na wydaną przez wydawnictwo W.A.B.  powieść Vaclav i Lena. To przepiękna historia o niezniszczalnej dziecięcej przyjaźni, spełnianiu swoich marzeń i poszukiwaniu samego siebie. Niestety, z tego, co mi wiadomo, cały nakład już wyszedł.


Morze Bałtyckie - książka z otwartym zakończeniem

Tym razem postawię na książkę napisaną przez polską autorkę, Katarzynę Berenikę Miszczuk. Druga
szansa to książka, w trakcie której czytania w głowie czytelnika rodzi się mnóstwo pytań i wątpliwości. A zakończenie, zamiast dać odpowiedź, tylko powiększa liczbę niejasności. Polecam!

Muzeum Powstania Warszawskiego - książka, przy której nie sposób nie płakać
Absolutnie nie wiem, jak bardzo nieczułym trzeba być człowiekiem, by nie uronić chociażby łzy przy przegenialnej, a bardzo mało znanej Czerni i purpurze autorstwa Wojciecha Dutki. Książka przedstawia historię słowackiej Żydówki oraz niemieckiego esesmana. Poznają się oni w obozie koncentracyjnym Auschwitz. Nawiązuje się pomiędzy nimi zakazana relacja, a Niemiec robi wszystko, by uratować kobietę pochodzącą z rasy "podludzi". Łzy wzbudza nie tylko wątek romansowy, ale także świetnie przedstawiona rzeczywistość obozu koncetracyjnego w Oświęcimiu i niesprawiedliwość wojny. 

Dziękuję jeszcze raz za nominację! A ja do zabawy zapraszam:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz