poniedziałek, 19 czerwca 2017

Barrrdzo mroczny book TAG

Hej, hej, Kochani!
Jakiś czas temu moja kochana Kitty Ailla nominowała mnie do swojego autorskiego tagu! Oczywiście, do jego wykonania zabierałam się niemiłosiernie długo, ale teraz mam wymówkę! Ten tag aż ocieka krwią - sami zresztą spójrzcie! Od razu ostrzegam, że wewnątrz mnóstwo spoilerów! ("Biała wilczyca", "Przeminęło z wiatrem", "Igrzyska śmierci")




Taniec sadystycznej radości - śmierć lub krzywda bohatera, z której się cieszyłaś
Ojeju, ja chyba nie jestem sadystką. Ale pamiętam, jak bardzo się uradowałam, gdy w "Białej wilczycy" mąż Ksenii wreszcie odeszł z tego świata! 

Dlaczego nie ja?! - śmierć, której nie mogłaś wybaczyć autorow
Jak wiecie, cała historia przedstawioną na kartach powieści Margaret Mitchell mnie poruszyła, jednak to, kiedy odeszła córeczka Rhetta i Scarlett i reakcja jej rodziców na jej odejście mnie załamała... Ogólnie, bardzo działa na mnie krzywda i śmierć dzieci... Tak samo było w przypadku Prim!

Dziewczynki lubią złych chłopców - czarny charakter, którego byś poślubiła
Tak, jak Kitty, która mnie nominowała, chętnie wyszłabym za Mavena z "Czerwonej królowej". Polubiłam go dużo bardziej niż bezpłciowego Cala. Maven, jesteś mój!

Zwyrodnialec - najokrutniejsza metoda zabójstwa, z jaką spotkałaś się w książce
Jeśli chcecie poczytać takie ksiażki, to polecam wszelkiego rodzaju wspomnienia z więzień/obozów koncetracyjnych. I szczerze, nie chce mi się tego opisywać, to wciąż zbyt emocjonalne. Albo o tym, co banderowcy robili na Wołyniu... Odcinanie kawałków ciała, wbiajnie na pal, zmuszanie do jedzenia ciała swoich bliskich to tylko początek tych okrucieństw. A najgorsze, że to wszystko zdarzyło się naprawdę...

Pogrzeb - weź pierwszą lepszą książkę, wylosuj jakieś zdanie. Teraz pochwal się, co będziesz miała napisane na nagrobku?
Chyba strzeliłam sobie w stopę, ale pierwszą książką, jaką miałam pod ręką był lesbijski erotyk... A więc, drodzy grabarze: Uchyliłam powieki. W sumie to podoba mi się! Jest bardzo poetyckie... Coś tak, jakby życie było tylko chwilowym wyrwaniem się z niebytu śmierci.

Cruella de Mon - czarny bohater-szaleniec
Z tą kategorią miałam spore problemy... Dopóki nie przypomniałam sobie o "Kasacji" Remigiusza Mroza! Piotr Langer, bezlitosny morderca, który spędził zamknięty z trupami kilkanaście dni... Czy taka osoba może być zdrowa psychicznie? A może młody mężczyzna coś ukrywa? Odpowiedzi udzieli Wam lektura tej wspaniałej powieści!

Satanistyczne modły - zła postać historyczna, którą uwielbiasz (typu: Krwawa Hrabina, Kuba Rozpruwacz, caryca Katarzyna etc.)
3..2...1... za chwilę zmienicie o mnie zdanie całkowicie! Fascynuje mnie osoba Adolfa Hitlera. To, jak to się stało, że popadł w aż takie uwielbienie własnej osoby. To, co musiało go spotykać w dziecińswie, że stał się takim, a nie innym człowiekiem. Czy był świadomy Holocaustu? Co spowodowało u niego tak głęboką nienawiść względem Żydów? Oglądałam o nim już wiele filmów, czytałam jedną biografię i inspirowaną postacią Hitlera powieść "Przypadek Adolfa H."

Piekielna kara - książka, która ostatnio wymęczyła cię swoją beznadziejnością
Ostatnimi czasy najgorszą książką, z jaką miałam względną przyjemność było "Ciało" Tess Gerritsen. Powieść była nieudanym, mało wciągającym połączeniem thrillera z romansem. Mnie się bardzo nie podobała!

Hrabia Dracula - najlepsza książka o wampirach
Stawiam na wciąż niezakończoną przeze mnie "Akademię wampirów". Choć wydawaołby się, że to przeciętna młodzieżówka, w rzeczywistości jest to historia lojalności, przyjaźni i miłości silniejszej od wszystkiego. Jeśli jeszcze nie czytaliście, naprawdę polecam <a sama muszę w końcu dokończyć>.

I niech leje się krew - najbardziej krwawa książka
Swoich bohaterów z całą pewnością nie oszczędzają James Frey i Nils Johnson-Shelton, autorzy "Endgame". W wykreowanym przez nich świecie nastolatkowie muszą wziąć udział w krwawej grze, w której ważą się losy świata. Jako, że rozgrywki nie mają żadnych zasad, krew leje się obficie...

Mam nadzieję, że Tag przypadł Wam do gustu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz