wtorek, 29 maja 2018

Alfabet Book Tag

Hej, hej, Kochani!
Maj coraz bliżej! Juz nie mogę się doczekać, aż zacznę czytać książki dla przyjemności!Póki co mój czas zajmują opracowania i czytane na ostatnią chwilę lektury... Dziś postanowiłam zaprezentować Wam Tag, do którego nominowała mnie Ola z bloga Myśli Parzydełkowca. Mam nadzieję,że przypadnie on Wam do gustu!


A: Autor, którego książek czytałam najwięcej
Myślę,że tym autorem jest Małgorzata Musierowicz. Przeczytałam wszystkie tomy "Jeżycjady" aż do "McDusi". Może wkrótce uda mi się nadrobić dwa brakujące tomy, które ukazały się niedawno.

B: Bardzo dobra druga część
Ojej, trudny wybór, najczęściej drugie części są dużo, dużo słabsze... Ale bardzo podobała mi się "Zima koloru turkusu" Cariny Bartsch oraz "W szponach mrozu" Richelle Mead. Zresztą, mam wrażenie że każdy tom "Akademii wampirów" był lepszy od poprzedniego!

C: Czytam teraz
"Cudzoziemka" Marii Kuncewiczowej. Chociaż jest to lektura, jestem nią  zachwycona! W niesamowicie ciekawy sposób ukazuje portret kobiety nieszczęśliwej, która swym istnieniem unieszczęśliwia innych.

D: Do picia wybieram
Zależnie od nastroju - herbatę, rooibos, wodę lub czerwone wino.

E: E-book czy książka papierowa?
Nie jestem radykalnym przeciwnikiem ebooków. Z całą pewnością są one dużo tańsze i wygodniejsze do czytania niż książki papierowe. Mam wrażenie, że ebooki czytam dużo, dużo szybciej. Czasem, jeśli książka jest bardzo gruba, decyduję się na jej elektroniczną wersję. Niemniej duzo częściej sięgam po książki papierowe.

F: Fikcyjny bohater, z którym mogłabyś chodzić do liceum
Jako pierwsza przyszła mi do głowy Wiktoria Biankowska "Ja, Diablica". Myślę, że z nią liceum byłoby czasem wspaniałych imprez!

G: Git, że dałam tej książce szansę
 Bardzo długo zwlekałam z poznaniem "Kasacji" Remigiusza Mroza, która wówczas w ogóle nie wpasowywała się w moje ksiażkowe gusta. Na szczęście przemogłam się i rozpoczęłam w ten sposób jedną z najpiękniejszych czytelniczych przygód mojego życia!

H: Historia ukryta, czyli książka, która powinna być bardziej popularna
Niesamowicie jestem zła, że "Fatamorgana" Chiki Unigwe nie jest bardziej popularna. To niezwykle piękna, poruszająca i prawdziwa opowieść o Afrykankach, które z różnych powodów decydują się na prostytucję w Europie. Szczerze, nie znam żadnego blogera, który też czytałby tę książkę, a jej oceny na LC są rażąco niskie!

I: Istotny moment w Twoim czytelniczym życiu
Kilka było takich momentów...Ale myślę, że jednym z najważniejszym było skończenie "Jacka, Wacka i Pankracka" - pierwszej samodzielnie przeczytanej książki!

J: Już skończyłam, czyli książka, którą ostatnio przeczytałam
Pozostańmy wierni klimatowi lektur - ostatnio przeczytałam "Zaginionych" Patricii Gibney. To był niesamowity i porywający kryminał.

K: Książki, których nie chcę czytać.
Do tego rodzaju książek z pewnością należą erotyki. One są tak głupie i pozbawione fabuły, grrr! I jeszcze napisane tragicznym językiem! I pełne absurdów i idiotyzmów... TRZY RAZ NIE, dziękuję !

 L: Ludzie, jaką długą książkę przeczytałam!
Najdłuższą książką, jaką przeczytałam były "Mgły Avalonu" Marion Zimmer Bradley -stron 1350. Co to była za GENIALNA książka, do tej pory bardzo dobrze ją pamiętam. 

 M: Miałam kaca książkowego przez...
Aby to tylko jedna książka... Ogromne emocje wzbudziło we mnie zakończenie "Inwigilacji" Remigiusza Mroza, rzucałam książką i nie mogłam przestać wkurzać się na autora, że przerwał akurat w TAKIM MOMENCIE! Długo nie mogłam dojść do siebie po zakończeniu "Przeminęło z wiatrem" - cud, miód, maliny! Książka mojego życia.

 N: Na półce mam tyle książek:
Na pewno mam 68 nieprzeczytanych, więc łącznie sądzę, że około 120 będzie.



 O: Odświeżam tę lekturę raz po raz
Nie wiem, czy są ksiażki, które przeczytałam więcej, niż dwa razy. Na pewno często czytałam "Małego księcia", ale obecnie nie jestem przekonana, że chciałabym spotkać go ponownie - wydaje mi się, że wydawałby mi się zbyt infantylny, a  

 P: Poczytam w tym miejscu
Najwięcej czytam zdecydowanie w komunikacji miejskiej, choć odkąd mam wakacje - przeprosiłam się z moim łóżkiem. Choć z czytaniem na leżąco mam ten problem, że od razu usypiam... Niezależnie od tego, jak ciekawa by nie była książka! 

Q: Kwestia, która zapadła mi w pamięci – ulubiony cytat
Ale że tylko jeden! To jak kazać mamie wybrać ulubione dziecko!

Dlaczego ludzie muszą być tak samotni? Jaki to ma sens? Na tym świecie żyją miliony ludzi; każdy z nich tęskni, szuka spełnienia u innych, a jednak się izoluje. Dlaczego? Czy Ziemia powstała tylko po to, by pielęgnować ludzką samotność? ~Haruki Murakami  "Sputnik Sweetheart"
Jedną z najdziwniejszych rzeczy w życiu jest to, że będzie ono parło do przodu, ślepe i nieświadome, nawet gdy nasz prywatny świat-nasza mała wykrojona przestrzeń-jest niszczony przez kataklizmy, a nawet się rozpada. ~Lauren Olivier "Delirium"
 Zaufanie to cząstka duszy, którą oddajesz komuś w nadziei, że nadal pozostanie Twoja. ~Nina Reichter "Ostatnia spowiedź"
 Niegodna śmierć jest tylko wtedy, kiedy się próbowało przeżyć cudzym kosztem. ~Hanna Krall "Zdążyć przed Panem Bogiem"
 Nie ma piękna, jeśli w nim leży krzywda człowieka. Nie ma prawdy, która tę krzywdę pomija. Nie ma dobra, które na nią pozwala. ~Tadeusz Borowski "Opowiadania"
R: Raczej nie powinnam była tego czytać
Najgorsza książka jaką kiedykolwiek czytałam. A czytałam naprawdę dużo, też tych złych. "Nasze kiedyś" Natalii Jagiełło Dąbrowskiej to pseudopowieść, która składa się z opisów robienia siusiu i robienia loda... TAK!

S: Seria, którą zaczęłam i chcę skończyć
A żeby to tylko jedna była... Z tych, które przyszły mi do głowy jako pierwsze to  "Hotel Varsovie" Sylwii Zientek i seria o Joannie Chyłce Remigiusza Mroza... Ale to dopiero wierzchołek góry lodowej!

T: Trzy ulubione książki
Moje serce właśnie cierpi... To zbyt trudne zadanie! "Na zachodzie bez zmian" Ericha Marii Remaruqe, "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell, "Tysiąc wspaniałych słońc" Khaleda Hosseiniego.

U: Uwielbiam i nie żałuję
Tę kategorię traktuje jako takie gulity pleasure, więc postawię na serię "Czerwona królowa" Victorii Aveyard. Wiele osób ją krytykuje za brak oryginalności, dziecinność, niekonsekwentnie budowany świat, a ja kocham z całego serca!


V: (V)Wielce się cieszę, że już niedługo! Premiera na którą czekam
Mam tak dużo książek na półkach, że nie czekam na żadną premierę!


W: Weź coś zrób z tymi nawykami
Chyba w wieku 19 lat mogłabym oduczyć się czytania przy jedzeniu, tak myślę.


X: Postaw iksa, 27 książka na półce
Jest to "Minaret" Leili Abouleli - niestety, choć mam go dwa lata, wciąż nie przeczytałam...


Y: Yupi! Kupiłam kolejną książkę
Ostatnim moim książkowym nabytkiem jest tomik wierszy Rupi Kaur "Słońce i jej kwiaty". Uwielbiam, kocham, podziwiam! Tylko zła jestem na siebie, że kupiłam w dwujęzycznym wydaniu....

Z: Zamiast spać, czytałam
Ja i zarwanie nocy... HAHAHAHAHAH! Jestem Sid leniwiec, kocham spać. Jedyna książka, która faktycznie wciągnęła mnie na tyle, że porzuciłam moje ukochane zajęcie na świecie to "Pocałunek cienia" Richelle Mead . Ale może dlatego, że czytałam w aucie i i tak nie mogłam zasnąć...

Uff! To już koniec! Dziękuję jeszcze raz Oli za nominację a ja do zrobienia tagu nominuję Justyśkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz