sobota, 24 września 2016

TOP 9: Youtuberzy

Hej, hej, Kochani!
Mniej więcej rok temu dodałam na bloga post, w którym opisałam kilku moich ulubionych booktuberów. Już wtedy miałam w planach napisać posta o youtuberach nie związanych z książkami, ale moje plany i ich realizacja... Ale cieszę się, że ten post powstaje teraz,  bo wcześniej oglądałam youtueberów bardziej w stylu hahaha, hihihi, a teraz może uda mi się pokazać Wam wartościowe bardziej kanały :) .




Cóż, ja Chuckiem Norrisem niestety nie jestem i muszę wybierać filmy, twórców, kanały, które oglądam - choć nie robię tego regularnie, czasem potrafię przed tygodnie oglądać jakiegoś youtubera, a potem oglądać po nocach (ojcze Adamie, przez Ciebie chodzę niewyspana).

A teraz zapraszam, moi ukochani youtuberzy (kolejność raczej przypadkowa):

9) Paweł Opydo
Akurat tutaj to nie przypadek, że Paweł jest na ostatnim miejscu... Bardzo lubię, a może lubiłam jego serię "Złe książki" - słuchając o Greyu, o Kasi Michalak i książce Felicjańskiej doprowadzały mnie do łez ze śmiechu. Niestety, mam wrażenie, że teraz Paweł na siłę chce być kontrowersyjny. Jego filmiki o Harrym i Małym księciu w ogóle mnie nie bawiły, zdaje się, że youtuber na siłę chce znaleźć jakieś wady. Mam też wrażenie, że bardzo z góry traktuje swoich widzów. Cóż, może to chwilowy kryzys!


8) Szparagi
Tak, tak, miało nie być za bardzo hahahahihihi, ale dziewczyny uwielbiam. Jasne, to dość prymitywny humor, ale zrobiony z takim wdziękiem i niewymuszonym urokiem, że nie da się ich nie kochać! Idealnie pokazują życie kobiet takim, jakim ono jest :) Niestety, nie udało mi  znaleźć mojego ulubionego ich filmu, ale macie tutaj mój drugi ulubiony:


7) Historia bez cenzury
Kiedyś naprawdę bardzo kochałam historię, ale odkąd sprawdziany z niej są tak mega trudne, że kując cały weekend jestem w stanie dostać maksymalnie trójkę, mój zapał nieco osłabł. Na szczęście są chłopcy z HBC, którzy pokazują mi, dlaczego warto poznawać tę dziedzinę nauki, dlaczego jest ona ciekawa. Ich filmiki potrafią szokować, cześto burzą naszą wizję znanych postaci: królów, poetów, naukowców. A wszystko jest oparte na faktach! Dzięki takiej formie dużo łatwiej przyswoić sobie życiorysy, które i tak musimy znać na historię!


6) Arlena Witt
Pani od angielskiego, która namówila mnie do nauki tego języka. Nigdy go nie lubiłam i strasznie kaleczyłam, ale dzięki Arlenie staram się przykładać uwagę do tego, jak powinno się właściwie wymawiać nawet najprostsze słowa - jak "iron".  Arelna uczy przez przykłady, jej filmiki są pełne fragmentów z ciekawych dzieł kinematografii, gdzie wyraźnie słychać, jak powinno się wymawiać poszczególne słówka. A uroku jej dodaje jeszcze prowadzony przez nią snapchat, który ukazuje to, jak wspaniale ironiczną osobą jest.


5) Weronika Truszczyńska
Mieszkająca w Chinach, różowowłosa Polka, która z pasją opowiada o tak egzotycznym dla nas języku, kraju i kulturze. Dzięki jej filmikom można otworzyć się na świat i sprawdzić, jak bardzo niezgodne z rzeczywistością są dominujące w naszym kraju stereotypy.


4) Mówiąc inaczej
Jestem absolutnie zakochana w języku polskim i jak moi znajomi mogą potwierdzić, potrafię uprzykrzać im życie, poprawiając błędy. Dlatego tak bardzo lubię kanał absolewntki polonistyki Pauliny Mikuły. Youtuberka potrafi z pasją opowiadać o języku, poszerza nasze słownictwo, zwraca uwagę na to, co często niesłusznie uważaliśmy za poprawne formy - a tu bum! To jednak błąd! A to niesamowite, gdy w wypowiedzi na polskim zaczynasz mówić rzeczy takie jak: "nie jest to tragedia sensu stricto", a polonistka niemal pieje z zachwytu!


3) Hipster katoliczka
Jola Szymańska jest taką kobietą, jaką ja sama chciałabym kiedyś być. Nie jest wbrew pozorom, hipsterką, ale zwykłą dziewczyną, katoliczką. We wspaniały, pełen ciepła sposób opowiada o swojej wierze, o Jezusie, o zwykłym życiu. Dystansuje się od wszystkich spraw, które dzielą katolików na tradycyjnych i postępowych, pokazując, o Kogo tak naprawdę w chrześcijaństwie chodzi. Jola jest tak niesamowicie ciepłą, spokojną i uśmiechniętą osobą, że oglądając jej filmiki, nie da się nie uśmiechnąć.


2) Vroobelek (Billie Sparrow)
O ile Jola jest taką osobą, którą chciałabym być, tak Weronika jest tak niesamowicie podobna do mnie, że to aż szokująca. Billie nie boi się mówić tego, co myśli, ma niesamowicie mądre przemyślenia. Aż dziw, że taka osoba może być w naszym polskim internecie, który sprawia wrażenie raczej pustego. Z niecierpliowścią czekam na każdy film Vroobelka, bo wiem, że pomoże mi on znów pokochać świat!


1) Langusta na palmie
Ojciec Adam Szustak. To dla mnie więcej, jak kolejny youtuber. Jego kazania i konfernecje ułożyły mi życie na nowo, pomogły wrócić do Boga. Ale myślę, że nawet niewierzący znajdą tutaj coś dla siebie. Ojciec Adam jest teraz w podróży dookoła swiata, ale to nie znaczy, że na kanale panują pustki. Codziennie dzieli się z nami motywującymi słowami. Jest nie tylko katolickim księdzem, ale po prostu mądrym człowiekiem, który z wrażliwością opowiada o ludziach. 


A jacy są Wasi ulubieni youtuberzy? Może oglądacie kogoś z nich? A może mi kogoś fajnego polecicie? Czekam na Wasze komentarze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz