piątek, 16 października 2015

Poetyckie piątki #6

Hej, Drodzy!
Co tam u Was? Ja dziś wpadłam w liryczno-melancholiczny nastrój, więc znów truję o miłości :) Zaczytanego weekendu!





Agnieszka Osiecka
"Za kluczem"
Napisać do ciebie już dzisiaj nie zdążę
dopiero, gdy zbudzę się rano.
Dobranoc mój książę,
dobranoc mój książę,
dobranoc
dobranoc.

Znów z niepokojem patrzysz w niebo,
szybuje wzrok za kluczem czapli.
Powietrze ma przeciwny obrót,
na słojach chmur tajemne znaki.


Wyczytam tam twój rychły powrót.
Wyczytasz tam mój rychły powrót.

Zakochać się w tobie już dzisiaj nie zdążę,
dopiero, gdy zbudzę się rano.
Dobranoc mój książę,
dobranoc mój książę,
dobranoc,
dobranoc.

Znów z niepokojem patrzysz w niebo,
szybuje wzrok za kluczem czapli.
Powietrze ma przeciwny obrót,
na słojach chmur tajemne znaki.

Wyczytam tam twój rychły powrót.
Wyczytasz tam mój rychły powrót.

Pożegnać się z Tobą już dzisiaj nie zdążę,
dopiero, gdy zbudzę się rano,
Dobranoc mój książę,
dobranoc mój książę,
dobranoc,
dobranoc,
dobranoc.


Juliusz Słowacki
"Sonet"
Już północ - cień ponury pół świata okrywa,
A jeszcze serce zmysłom spoczynku nie daje,
Myśl za minionym szczęściem gonić nie przestaje,
Westchnienie po westchnieniu z piersi się wyrywa.

A choć znużóne ciało we śnie odpoczywa,
To myśl znów ulatuje w snów i marzeń kraje,
Goni za marą, której szczęściu niedostje,
A dusza przez sen nawet drugiej duszy wzywa.

Jest kwiat, co się otwiera pośród nocy cienia
I spogląda na księżyc, i miłe tchnienie wonie,
Aż póki nie obaczy jutrzenki promienia.

Jest serce, co się kryje w zakrwawionym łonie,
W nocy tylko oddycha, w nocy we łzach tonie,
A w dzień pilnie ukrywa głębokie cierpienia.


Charlotte Nieszyn Jasińska 
"Jakieś kiedyś"
nie mieliśmy nic
ale to nic z tobą
było piękniejsze
niż każde wszystko
z kimś innym

powinnam przestać
karmić tęsknotę
za tym
co się nie wydarzyło
ale nie umiem

nie umiem
odpuścić tej nadziei
że będzie jeszcze
jakieś kiedyś

przecież bajki
nie mogą się kończyć
w pół zdania
prawda?

1 komentarz:

  1. Uwielbiam twórczość pani Osieckiej, jeżeli nie czytałaś to polecam "Listy na wyczerpanym papierze":) Uwielbiam tę historię:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń