niedziela, 14 maja 2017

Liebster Blog Award #9 oraz druga odsłona Wiosennego Book Tagu

Hej, hej, Kochani!
Uzbierało mi się trochę nominacji oraz recenzji do napisania, oj, uzbierało. Cóż, przynajmniej w końcu nie mam stresu pod tytułem: "conablogaconablogaconabloga". Ale, jako że fajnie by było z recenzjami książek jednak wyrobić się do końca roku, dzisiaj przychodzę do Was z dwoma tagami w jednym poście. Mam nadzieję, że dziewczyny, które mnie do nich nominowały, nie obrażą się.



Najpierw chciałabym wykonać LBA, do którego nominowała mnie obsessionwithbooks.



1. Jaka jest Twoja ulubiona seria fantasy?

Pierwsze pytanie i od razu takie problemy... Przyznam, że ja sama nie wiem do końca, co jest fantasy, a co nie, jednak po konsultacjach z Kitty Aillą <a to jest fantasy? a tooo?> decyduję się na serię o Wiktorii Biankowskiej autorstwa Katarzyny Bereniki Miszczuk. Uwielbiam tę serię za cudownych, pełnokrwistych bohaterów, za humor, za to, że zawsze poprawia mi nastrój. I choć jeszcze jej nie skończyłam, to wiem, że spotkanie z  "Ja, potępiona" będzie równie udane!


2. Najlepsza według Ciebie ekranizacja książki?
Ciężko tak wybrać jedną... Na pewno bardzo, bardzo lubię ekranizację Papierowych miast.  Przyznam, że w tym przypadku film podobał mi się dużo bardziej niż książka.


3. Wolisz książki jedno czy wielotomowe?
Ojeju, jak ja dawno nie rozwiązywałam tak trudnego tagu! Nie mam pojęcia! Z jednej strony, czytanie książek jednotomowych pozwala mi na poznanie większej ilości książkowych historii, ale z drugiej, czytając wielotomowe po raz kolejny mogę spotkać się z moimi ukochanymi bohaterami... Naprawdę, nie wiem.


4. Ile książek liczy Twoja domowa biblioteczka?
Niestety, z powodu remontu nie jestem w stanie tego policzyć <książki mieszkają sobie w pudełkach>, ale stawiam, że około 200.


5. Twój ulubiony autor i autorka książek?
Remigiusz Mróz <3 <3 <3 - uwielbiam wszystko, co wyjdzie spod jego pióra.  A autorka to chyba Colleen Hoover, której ksiażki zawsze łamią mi serudszko.


6. Jakiego bohatera chciałbyś poznać w realnym świecie i dlaczego?
Bardzo chciałabym poznać Rhetta Butlera. Brakuje mi w dzisiejszym świecie takich dżentelmenów jak on. No, i jakbym go spotkała, od razu zaciągnęłabym przed ołtarz :)


7. Ulubiona książka z motywem historycznym?
Jako pierwsza przyszła mi na myśl czytana wiele lat temu Czerń i purpura . Opowiada ona o bardzo dziwnej relacji, jaka połączyła słowacką Żydówkę uwięzioną w obozie koncentracyjnym Auschwitz oraz esesmana tam pracującego. Niesamowita, przejmująca, która nikogo nie pozostawi obojętnym!


8. Młodzieżówka, którą poleciłbyś każdemu niezależnie od wieku?
Uważam, że warto poznać ksiażkę, jaką jest niedawno recenzowane przeze mnie Co mnie zmieniło na zawsze. To książka, która uwrażliwia na problemy nastolatków i która ukazuje, że należy ze sobą rozmawiać, żeby nie przegapić tragedii, nieszczęścia, które może być udziałem kogoś, kto pozornie jest blisko nas i o którym wydaje nam się, że wiemy wszystko.


9. Najlepsza trylogia, jaką czytałeś?
Jeszcze do niedawna bez wahania powiedziałabym: "Trylogia o komisarzu Forście", ale cztery dni temu wyszedł czwarty tom <kurczę no!>.  I przyznam się, że teraz jestem w kropce, bo dużo znanych mi trylogii jest na podobnym poziomie, są po prostu dobre. Postawię jednak na Deliruim autorstwa Lauren Oliver. Uwielbiam tę książkę za niesamowity klimat, wspaniale oddany postapokaliptyczny świat, opresyjny klimat i cudowną historię o poszukiwaniu miłości i wolności.


10. Używasz ręcznie robionych czy kupowanych zakładek?
Jestem totalnym beztalenciem artystycznym, więc kupowanych. A raczej - gratisowych :P


11. Książka, która dała Ci do myślenia wyjątkowo dużo?
Dużo jest takich książek. Na pewno ostatnio było to Co mnie zmieniło na zawsze, po którym nawet zasnąć nie mogłam, bo tyle różnych refleksji miałam w głowie. Oprócz tego na uwagę zdecydowanie zasługuje przeczytane w zeszłym roku Tysiąc wspaniałych słońc, które uwrażliwiło mnie na problemy ludzi w innych częściach świata i sprawiło, że doceniłam swoje życie tu, w Europie. Na pewno duży wpływ miał na mnie także Wybór Zofii Williama Styrona oraz Dżuma Alberta Camusa.


Jeszcze raz dziękuję za nominację! A oto moje pytania:
1) Jaką książkę zabarałabyś na bezludną wyspę?
2) Wymień czterech swoich ulubionych blogerów książkowych. Dlaczego ich lubisz?
3) Wierzysz w przyjaźń damsko-męską?
4)  Jakie jest Twoje ulubione wydawnictwo?
5) Kim chciałaś zostać, kiedy byłaś mała?
6) Dlaczego założyłaś blog i co Ci to dało?
7) Do jakiego/jakich filmów lubisz wracać?
8) Co byś wybrała : długo odkładane i zaplanowane spotkanie ze swoją sympatią tylko we dwoje czy spędzenie tego czasu na pocieszaniu przyjaciela w trudnej dla niego sytuacji ?
9) Tytułem jakiej książki opisałabyś swoje życie?
10) Gdybyś wiedziała, że w ciągu roku umrzesz, czy zmieniłabyś cokolwiek w swoim życiu? Dlaczego?
11) Gdybyś mogła żyć 90 lat, czy wolałabyś zachować umysł czy ciało trzydziestolatka?

A do odpowiedzi nominuję:
Do drugiego tagu zostałam natomiast nominowana przez Justową. Jest to Wiosenny Book Tag, do którego już raz zostałam nominowana. To, jak go wykonałam w ubiegłym roku możecie zobaczyć tutaj, ale przyznam, że byłam ciekawa, czy na przestrzeni ponad roku moje wybory byłyby inne.



1. Bocian, czyli książka, do której co roku wracasz.
Obecnie nie ma już niestety takich książek, ale kiedyś <Boże, to już cztery lata będą w tym roku> przed każdym wrześniem namiętnie czytałam książki Jarosława Sokoła - trylogię Czas Honoru.

2. Przebiśnieg, czyli pierwsza książka, którą przeczytałaś tej wiosny.
Była to Miłość przez małe M Francesca Mirallesa. Książka była tak nudna i beznadziejna, że nawet nie chciało mi się jej recenzować!

3. Marzanna, czyli książka-rozczarowanie, którą z chęcią byś utopiła.
Strasznie zawiodłam się na debiucie Ilony Gołębiewskiej pt. Powrót do starego domu! Myślałam, że dostanę mądrą i pełną ciepła opowieść obyczajową z wątkiem historycznym, a przeczytałam głupiutki romnasik z beznadziejną bohaterką, napisany okropnym językiem! Brrr!

4. Motyl, czyli nowoodkryty autor, którego pokochałaś.
Na razie przeczytałam co prawda tylko jedną jej książkę, ale ta książka tak niesamowicie mi się podobała! Mowa o Ninie Reichter, autorce Ostatniej spowiedzi. Polecam serdecznie wszystkim fankom romansów!

5. Krokus, czyli piękna i wyjątkowa książka.
Wyjątkowa - bo nie jest bynajmniej żadną beletrystyką. Piękna - bo można odnaleźć w niej mnóstwo uczuć, emocji, bo pomaga w zrozumieniu samej siebie. Mowa o tomiku poezji Rupi Kaur Mleko i miód. Nawet nie wiecie, jak bardzo polecam!

6. Zawilec, czyli książka, którą spotykasz wszędzie.
Może trochę oszukam, bo nie jedna książka, ale cała twórczość. Chodzi o panią Sarę J. Mass. Na który blog nie wejdę, tam albo książki o Feyrze albo o Cealenie. A ja po Dworze cierni i róż mam do niej ogromny, ogromny uraz.

7. Cudowne skowronki, czyli osoby, które nominuję do wykonania tagu!
Szczerze powiedziawszy, mam wrażenie, że tag robili już wszyscy, także jeśli znalazła się jakaś świeżynka, która nie miała przyjemności - zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz