wtorek, 19 grudnia 2017

The Grinch Book Tag

Hej, hej, Kochani!
Już w tym tygodniu będą święta! To mój ulubiony okres w roku - wprost kocham kolędy, świąteczna atmosferę, radość, uśmiech i to, że wtedy jest po prostu tak inaczej.  Święta to także idealny czas dla blogerów, bowiem tagów świątecznych jest od groma! Ja dzisiaj postanowiłam pokazać Wam dość zabawny i sympatyczny The Grinch Book Tag stworzony przez Thoughst of Tomes. Grinch jest on głównym bohaterem książki pt. Grinch : Świąt nie będzie. Na jej podstawie w 2000 roku powstał film o tym samym tytule. Polskie tłumaczenie zaczerpnęłam z bloga Bukowe opowieści.


1. Połowa lampek na choince jest wypalona : Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki.
Taką książką z całą pewnością jest "Gambit hetmański" autorstwa Roberta Forysia. Na początku lektury byłam zachwycona mnogością wątków, pełnokrwistymi bohaterami, atmosferą spisków, zdrad, tajemnic i tak nietuzinkowym przedstawieniem historii Polski. Niestety, z czasem wszystkiego zaczęło być dla mnie za wiele. Nadmiar postaci mnie przytłoczył, dodatkowo, zniechęciły mnie liczne sceny erotyczne i postanowiłam nie dawać "Gambitowi" kolejnych szans.

2 Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju : Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają.
Obecnie ta książka nie jest już aż tak popularna, niemniej, kiedy zaczynałam swoją przygodę z blogowaniem, była wszędzie. Mowa o "Mechanicznym aniele" i całej reszcie trylogii autorstwa Cassandry Clare. Naprawdę, miałam dobre chęci przeczytania tej książki, chciałam dobrze, ale pobiła mnie swoją infantylnością, schematycznością, brakiem odwzorowania realiów. Nie, nie, nie i jeszcze raz nie!

3. Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje : Wybierz bohatera który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter)
Do tej kategorii niesamowicie pasuje mi Ember z "Paragrafu 5" Kristen Simmons. Dziewczyna podejmowała mnóstwo, jej zdaniem genialnych, deyczji, które wpakowały ją i jej przyjaciela w coraz większe kłopoty. Nienawidzę bohaterek, które uważają, że umieją myśleć, a nie umieją.

4. Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje : Książka która została ci zaspojlerowana.
Spoilerowanie Mroza powinno być ścigane z paragrafu. I chociaż kolega zdradził mi fakt, który ma miejsce na początku książki, to jest to taki cliffhanger, że musiałam od razu sięgnąć po "Większość bezwzględną", by przekonać się, czy aby mnie nie okłamuje. 

5. Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu : Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć
Po raz kolejny mogłabym tu dopasować Ember, jednak, a niech mnie, będę oryginalna! Bohaterką, której postępowanie było dla mnie niczym enigma, była November, główna bohaterka tworu ksiązkopodobnego pod tytułem "Until November". Nie ogarniam dziewczyn, których celem życia i największym szczęściem jest rozkładanie nóg przed facetem. W życiu nie związałabym się z mężczyzną, który traktowałby mnie jak swoją własność i nie miał do mnie ni grama szacunku. Ale, jak widać, nie wszystko jesteśmy w stanie zrozumieć. 

6. Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej "All I Want For Christmas" : Książkowa para, której nie możesz znieśćChyba jestem nietypową singielką, bo uwielbiam "All I want for Christmas"!Ale co do pytania... Nie mogę pogodzić się z paringiem Katniss i Peeta. No nie, po prostu nie. Peeta to dla mnie takie ciepłe kluchy, natomiast Gale, ach, to był mężczyzna! Z całą pewnością jest on dużo bardziej skomplikowaną i ciekawszą postacią.  Mam wrażenie, że Katniss tak naprawdę kochała jego, ale on odszedł, więc związała się z Peetą.

7. Nie możesz się pozbyć tego szorstkiego, wełnianego swetra, który otrzymałeś na święta lata temu : Wybierz kilka książek, które siedzą na twojej półce już trochę czasu, jednak brak ci motywacji by je przeczytać, mimo to nie masz serca się ich pozbyć.
Okej, ja mam mniej więcej 50-60 nieprzeczytanych książek, jednak takie, jakich nie mam ochoty przeczytać to na przykład: "Serce ze szkła" Katherin Lange, "Samulka" Kingi Facon, "Angelfall" Susan Ee, "Utrata" Rachel von Dyken, "Małe wieczności" Ryszarda Botwiny. Po maturze mam w planach nieco ogarnąć moją biblioteczkę, by rzeczywiście znalazły się tam książki warte uwagi. 

8. Babcia odleciała na reniferku : Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć (może to być postać z filmu) UWAGA SPOILERY !!!
Jeśli chcecie przeczytać "Większość bezwzględną"  Remigiusza Mroza to zapraszam do pytania nr 9.
Nie mogę pogodzić się ze śmiercią Darii Seydy. To było tak wstrząsające, tak straszne, tak wtf, tak COOO? Tak bardzo Mrozowe.. Nie umiem sobie wyobrazić, jak będą wyglądały dalsze tomy "W kręgach władzy".
Mam nadzieję, że nikomu z Was nie zaspoilerowałam...

9. Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone : Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.
Możliwe, że teraz bluźnię, ale napraw bardzo chciałabym, żeby Jeżycjada zakończyła się na etapie na przykład "Imienin". Nowe tomy nijak się maja do tych z lat 70. czy 80. Nie mają już tej magii, nie mają już ciepła i uroku. Bohaterowie, zamiast zachwycać, irytują,... Szkoda, szkoda, szkoda!

10. Grinch : Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter)
Asher z "Until November" Aurory Rose Reynolds. Jak mnie ta postać wkurzała, irytowała i doprowadzała do szewskiej pasji! Chłopak, playboy, który traktuje dziewczynę jak swoją własność, który ingeruje silnie w jej życie, nie daje jej możliwości samodzielnego działania! Okropny! A te jego pożal się Boże komplementy!!!!!

Mam nadzieję, że Tag przypadł Wam do gustu. Ja do zrobienia go nominuję:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz