poniedziałek, 4 września 2017

Back to school book tag

Hej, hej, Kochani!
Niestety, wszystko, co dobre szybko się kończy. Wakacje 2017 przeszły już do historii i trzeba rozpocząć szkolną rutynę, wrócić do obowiązków, na nowo czytać lektury. Pocieszam się myślą, że to ostatni mój rok w szkole, a poza tym cieszę się, że teraz będę mogła się spotykać z moimi przyjaciółkami codziennie. Jakoś to będzie! Dzisiaj, aby uczcić początek roku szkolnego, postanowiłam przyjść do Was z Back to school book tag, jednak nie tym, który pojawił się na większości blogów. Ja, jako ta oryginalna, postanowiłam przetłumaczyć dla Was kolejny włoski tag i razem zaplanować nasz pierwszy dzień w szkole! Tag ten znalazłam na blogu Libri di cristallo, jednak nieco go zmodyfikowałam.


Reguły są proste: wybieracie dziesięć książek z Waszej biblioteczki, wypisujecie ich tytuły na karteczkach. Losujecie jeden z tytułów, otwieracie na przypadkowej stronie i szukacie - imienia, cytatu, rzeczy. Powodzenia!


Książki, które wybrałam to:


  • Katarzyna Berenika Miszczuk - "Szeptucha"
  • Remigiusz Mróz - "Kasacja"
  • Tarryn Fischer - "Bad mommy. Zła mama"
  • Rainbow Rowell - "Fangirl"
  • Julie Israel - "Indeks szczęścia Juniper Lemon"
  • Marie Rutkoski - "Pojedynek"
  • Colleen Hoover - "Ugly love"
  • Amy Harmon - "Prawo Mojżesza"
  • Rebecca Serle - "Kiedy byłeś mój"
  • Remigiusz Mróz - "Behawiorysta"



Zaczynamy!



1) Kolega z dormiturium - pierwsze imię, które przeczytasz.

Mój współlokator będzie pochodził z Kasacji Remigiusz Mroza i będzie to... Joanna Chyłka. Ojej, z nią nie będzie mi się z całą pewnością nudzić! Mam nadzieję, że nie wyrzucą nas ze szkoły za jej nadużywanie alkoholu xd No, i że nie zginę przygnieciona ciężarem prawniczych opracowań, które Chyłka będzie czytać nocami.


2) Kolega z ławki - pierwsza osoba, która wykonuje jakąś czynność na danej stronie.

Moja koleżanka lub mój kolega  z ławki będzie pochodziła z powieści Katarzyny Bereniki Miszczuk pod tytułem Szeptucha. Los chciał, że będę siedziała razem z Babą Jagą - to dobrze, będzie mi pomagała w przedmiotach przyrodniczych, w których jestem nogą, a jak źle się poczuję, z całą pewnością poratuje mnie jakąś ziołową i skuteczną tabletką.


3) Zajęcia dodatkowe z... - czas zapisać się na jakieś kółko! Znajdź na stronie coś (czynność, hobby, zwierzę) o czym wiedzę zgłębisz w tym roku szkolnym!

Moje nowe zainteresowania znajdę w Prawie Mojżesza Amy Harmon. Będzie to kółko melodii. Oby nie, bo z moim uchem, na które nadepnał słoń, skończy się to bardzo, bardzo źle!


4) Plecak na pierwszy dzień szkoły - co spakujesz do swojej torby? Pierwszą rzecz, której nazwę przeczytasz na danej stronie!

W pakowaniu się na pierwszy dzień szkoły pomoże mi powieść Rebeki Serle pod tytułem Kiedy byłeś mój. Najważniejszym pzedmiotem, który KONIECZNIE muszę wziąć do szkoły jest... kawałek chleba. Próbuję udawać, że mnie to nie dziwi. Ja kocham jeść, więc na pewno kawałek chleba pomoże mi przetrwać długie i męczące lekcje.


5) Nauczyciel idealny - pierwsze imię, jakie znajdziesz na danej stronie.

Mój mistrz będzie pochodził z książki Julii Israel Indeks szczęścia Juniper Lemon i będzie nim Brand. Z pewnością jest to osoba, która zrozumie, że dyscyplina nie zawsze jest najważniejsza. Myślę, że złapie także dobry kontakt z uczniami o trudnej sytuacji rodzinnej. Nadaje się! No i jest przystojny, będę mogła na co popatrzeć na lekcjach :P


6) Barwy szkoły - znajdź na danej stronie kolor, w którym będzie Twój mundurek!

Barwy mojej idealnej szkoły będę wybierała z Fangirl Rainbow Rowell. I, o losie, dlaczego, będzie to żółty! Nie, nie, nie! Dlaczego? Żółty to kolor, w którym wyglądam zdecydowanie beznadziejnie!


7) Zwierzątko domowe - pierwsze zwierzę, na którego nazwę natrafiisz w książce

Schroniskiem, z którego wezmę mojego pupila będzie Behawiorysta Remigiusza Mroza -oj, będzie ciężko. Po długich poszukiwaniach natrafiłam na frazę, w której Kompozytor nazywa stróżów psami. Nie jestem pewna, czy o to chodziło autorkom tagu, ale jest zwierzę? Jest! Tyle, że ja się panicznie boję piesów... Może chce ktoś się zamienić na kotka?


8) Klasowy prymus - pierwsze imię, które znajduje się na tej stronie.

Najlepszy uczeń w mojej klasie będzie pochodził z powieści Tarryn Fisher Bad mommy. Zła mama. Naszym kujonem została  Fig - uważam, że to trafny wybór. Pomimo swojej psychopatycznej osobowości, była ona naprawdę inteligentna. Ma także ciągła potrzebę rywalizacji, więc z łatwością znajdzie niezbyt zdrową motywację do nauki.


9) Przewodniczący klasy - pierwsze imię, które przeczytasz.

Kolejna osoba w mojej klasie odnajdzie się w książce mojej ukochanej Colleen Hoover Ugly love. I będzie to Rachel, pierwsza miłość Milesa. Uważam, że to także dobry wybór. Rachel była pewną siebie, ambitną i lubianą dziewczyną - sądzę, że na tym stanowisku dałaby radę.


10) Szafka w szkole - czas się przynać - czego zapomniałeś wziąć do domu przed wakacjach? Pierwsza rzecz, jaką znajdziesz na tej stronie!

Moja zguba pochodzić będzie z książki Marie Rutkoski pod tytułem Pojedynek. Okazuje się, że w czerwcu zostawiłam trochę herbaty na dnie kubka termicznego. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, jak to teraz musi śmierdzieć...


Do zrobienia tagu nominuję:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz