wtorek, 21 marca 2017

Muzyczne gatunki TAG

Hej, hej, Kochani!
Jak ja dawno nie robiłam tagu! A że chwilowo, z powodu remontu, nie za bardzo mam jak losować, tak że prezentuję Wam coś, czego jeszcze na blogach nie widziałam! Mam nadzieję, że TAG przypadnie Wam do gustu!



1) Heavy metal – książka zbyt ciężka, byś mogła ją przeczytać
Książką, którą bardzo chciałam przeczytać, ale która na tamten czas okazała się zbyt wymagająca dla mnie, była  "Katedra Marii Panny w Paryżu" Victora Hugo.  Wymęczyły mnie opisy architektoniczne, jednak wciąż mam tę książkę w planach! Ale jak będę nieco dojrzalsza...


2) Death metal – książka, w której jest bardzo dużo śmierci
W postapokaliptycznym Paryżu śmierć jest niemal powszechna. O takim świecie opowiada nam seria "U4", ale mnie najbardziej ujęło to w moim ulubionym tomie - "Julesie".


3) Reggae – książka, która mnie uszczęśliwia
Są takie książki, po które sięgam wiele razy i za każdym razem wywołują one uśmiech na mojej twarzy. Jedną z nich jest opowieść o losach rudowłosej sieroty, która pragnie odnaleźć swój dom. "Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery sprawi radość każdemu czytelnikowi!


4)  Pop – książka tak popularna, że musiałaś ją przeczytać
Myślę, że do tej kategorii mogłabym dopasować wiele pozycji. Jako pierwsza przyszła mi jednak na myśl "Czerwona królowa" Victorii Aveyard. Choć często rozczarowuję się popularnymi młodzieżówkami, dystopia ta przypadła mi do gustu i z niecierpliwością oczekuję trzeciego tomu!


5) Rap – książka z najlepszymi dialogami
Mistrzem bezpośrednich, realistycznych, pełnych humoru dialogów jest jak dla mnie Remigiusz Mróz ( a to niespodzianka, prawda?). Uwielbiam zwłaszcza rozmowy Zordona i jego patronki, Chyłki, więc stawiam tutaj na "Kasację".


6) Emo – książka, która mnie zdołowała
Do tej kategorii mogę zaliczyć niemal wszystkie książki Colleen Hoover, po których mam złamane serce, a czytając je, często sięgam po chusteczki. Jednak największe wrażenie zrobiło na mnie jak do tej pory "Ugly love", w którym w cudowny sposób opisano nieszczęśliwe zakochanie.


7) Elektro – książka z najlepszą parą
Klasyk - "Przeminęło z wiatrem" - Scarlett o'Hara i jej cudowny, wspaniały, najlepszy mąż Rhett Butler. Tutaj nawet nie trzeba wiele dodawać!


8) Blues – książka, którą uwielbiasz pomimo smutnego zakończenia
Teoretycznie tutaj znowu pasowałoby "Przeminęło z wiatrem", ale jednak spróbuję przynajmniej udawać kreatywną.Szczęśliwego zakończenia z pewnością nie miała książka, od której zaczęłam swoją przygodę z Harukim Murakamim - "Norwegian Wood". Mimo smutku i melancholii, jakie niesie ze sobą ta powieść, bardzo ją polubiłam.


9) Klasyka – Twój ulubiony klasyk
Nie wiem nawet, czy tej książki nie kocham bardziej, niż "Przeminęło z wiatrem".  "Wielkie nadzieje" Charlesa Dickensa to ponadczasowa opowieść o dorastaniu i o tym, jak życie brutalnie niszczy nasze marzenia. Napisana przepięknym językiem powieść, którą gorąco Wam rekomenduję!


10) Folklor – książka, dzięki której poznałaś inną kulturę
Dzięki przygodzie, jaką przeżyłam wraz z bohaterami "Ostatniego haremu" Petera Prange'a poznałam kulturę Turcji rządzonej przez Osmanów. Ach, jak bardzo zachwycił mnie sułtański przepych!


11) Country – książka, której akcja dzieje się w małym miasteczku lub na wsi
Jako pierwsza przyszła mi na myśl książka, której szczerze nie lubię. "Wayward Pines. Szum" to książka, której akcja rozgrywa się w typowym amerykańskim miasteczku. Jednak wraz z każdą stroną okazuje się, że nie jest to do końca typowe miejsce...


12) Rock – książka z hardkorowym bohaterem
Taką bohaterką zdecydowanie jest mama Leili z książki napisanej przez moją przyjaciółkę, Kitty Aillę. Ta czarodziejka, będąc pod wpływem alkoholu, wywołała niezły huragan... No i jej metody wychowawcze są mocno, hm - kontrowersyjne!


13) Dance – książka z wątkiem tanecznym
Niestety, nic takiego sobie nie przypominam :(

14) Disco-polo – książka, która nie spodziewałam się, że mi się spodoba
Zdecydowanie do tej kategorii pasuje "Coś do stracenia" autorstwa Cory Carmack. Kiedy zaczynałam lekturę, byłam pewna, że książka zostanie przeze mnie mocno skrytykowana, tymczasem... Pochłonął mnie swiat, który przedstawiła autorka. Choć nie jest to ambitna literatura, spędziłam przy niej naprawdę miły czas!



15) Poezja śpiewana – książka, w której występuje poezja
Idealnie pasuje mi do tego historia Layken i Willa przedstawiona na kartach "Pułapki uczuć" i "Nieprzekraczalnej granicy" Colleen Hoover. Bohaterowie za pomocą wierszy przedstawiają sobie swoje uczucia. Zaskakująco często czytelnik sam może się w nich odnaleźć!





16) Rock alternatywny – książka, która miesza wiele gatunków
Oj, kolejna kategoria, z którą mam problem. Wydaje mi się, że mogę tu postawić na kolejną niezbyt lubianą przeze mnie książkę, a mianowicie "Pięć dni ze swastyką" Artura Baniewicza. W książce znajdziemy odrobinę thrillera, nieco kryminały, a wszystko osadzone w historycznych klimatach. Niemniej, nie polecam.



Mam nadzieję, że Tag przypadł Wam do gustu. Ja do jego wykonania nominuję:
Kitty Aillę
Justyśka
Justową
Aptekę Literacką
Życie w książkach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz