środa, 2 września 2015

Liebster Blog Award part 2 plus OGŁOSZENIA PARAFIALNE

Dzień dobry!
Nie spodziewając się niczego, dostałam nominację do LBA od Marty M. - dziękuję <3


Oto jej pytania:
1. Co skłoniło cię do założenia bloga?
Chciałam móc gdzieś dzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi książek, które kocham. Znajomi mieli dość.

2. Czy miałaś/miałeś kiedyś innego bloga!
A żeby to jednego! Dwa z opowiadaniami (jeden nawet jeszcze wisi w sieci), jeden religijny :)

3. Ulubiony przedmiot szkolny? Dlaczego?
Zdecydowanie HISTORIA <3 <3 <3 Uwielbiam odkyrwać przeszłość, a potem buszować w poszukiwaniu różnych ciekawostek. Miałam też świetną nauczycielkę w gimanzjum - co do liceum, zobaczymy!

4.Gdybyś spotkała Złotą Rybkę, o co byś ją poprosiła?
Można trzy rzeczy prawda:
1) Złoootaaa Ryyybkooo, żeby książki były za darmo.
2) Złoootaaa Ryyybkooo, żebym czas stawał w miejcu, kiedy czytam
3) Złooota Ryyybko i żebym ja i ludzie, którzych kocham, byli szczęśliwi 

5.Opisz krótko szkołę swoich marzeń.
Wszyscy się w niej znają. Uczniowie mogą sami wybierać przedmioty, których chcą się uczyć. Nie uczymy się odpowiadać "pod klucz", "pod egzamin", liczy się nasza inteligencja, twórczość. Jest dobre jedzenie i zdrowe.

6. Gdzie chciałabyś zamieszkać w przyszłości?
Nie wyobrażam sobie innego miejsca do życia niż Kraków. Kocham to miasto całym moim sercem. Ale chciałabym mieć swój dom też we Włoszech i spędzać w nim leniwe wakacje.

7. Co lubisz robić w wolnym czasie?
Miałam dziś takie samo pytanie w ankiecie do szkoły - ale teraz odpowiem szczerze - spać! czytać! i dużo jeść!

8. Twoja ulubiona książka.
Oczywiście, że "Przeminęło z wiatrem". Kocham tę ksiażkę za jej wielowymiarowość, za bohaterów z krwi i kości, za to przepiękna miłosną historię.

9. Wymarzony zawód.
Tak najbardziej, to chciałabym być pisarką. Ale rozważam studiowanie filologi włoskiej i potem bycie tłumaczem przysięgłym. Albo... skończyć studia historyczne i oprowadzać ludzi po Krakowie, najlepiej po włosku.

10. Ulubiony piosenkarz/piosenkarka.
Nie posiadam.

Przepraszam, ale nikogo nie nominuje. Moja kreatywność umarła...

Co do ogłoszeń - cykl zamiast w czwartek będzie w piatek - jutro mam nadzieję pokazać Wam moje tegoroczne lektury.
Recenzję "Kobiety..." zjadł mi kochany komputer, nie mam siły pisać jej od nowa.
"Trzech muszkieterów" mam nadzieję skończyć dzisiaj :)
Od ostatniego book haulu moja biblioteczka wzbogaciła się o trzy pozycje. 

5 komentarzy:

  1. Świetne odpowiedzi, naprawdę mi się podobają! :) 9. odpowiedź, a szczególnie ostatnie zdanie, pięknie to ze sobą zgrałaś, extra połączenie!
    Pozdrawiam M. :)
    http://ich-perspektywy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Znajomi mieli dosc" :'D wygrałaś internety! Też tak mam. Zaczynam mówić o książkach, a koleżanka mówi mi "Znowu to robisz. Weź się już zamknij" xD kochanych mam znajomych ;)

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Oni też czytają, ale nie tak namiętnie jak ja :(

      Usuń
  3. Od kiedy przeczytałam książkę Bowdena, zainteresowałam się jeżykiem włoskim!
    Co do historii, no cóż, ja mam inne podejście :D Lubię ją, ale do pewnego okresu :D Wojny światowe... Polityka, nie interesują mnie - bardziej życie zwykłych ludzi ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. II wojna światowa to moja życiowa pasja, dwie półki w mojej biblioteczce zajmują książki mniej lub bardziej historyczne i wspomnienia ludzi, którzy przeżyli to piekło.
      Pozdrawiam!

      Usuń