niedziela, 1 października 2017

Podsumowanie września

Hej, hej, Kochani!
Pierwszy miesiąc szkoły już za mną! Nareszcie! Jeszcze tylko siedem i będę miała spokój :) Wrzesień minął mi niezwykle szybko, był miesiącem szaleńczej nauki, czytania dużej ilości lektur i nadrabiania zaległości recenzenckich i bookturowych. To także czas imprez, bowiem wiele z moich koleżanek kończyło osiemnaście lat. Powiem Wam, że pomimo tego okropnego nadmiaru nauki, wydaje mi się, że to będzie najlepszy rok szkolny w moim życiu. Mam naprawdę świetne relacje w klasie i nie chcę tego kończyć :( Mam nadzieję, że kolejne miesiące pod względem towarzyskim będą równie udane!



Jak już wspomniałam, wrzesień został zdominowany przez lektury szkolne i do olimpiady oraz książki z book tourów i egzemplarze recenzenckie Przez to czytałam aż 3 książki na raz, to jest okropne! Ostatecznie we wrześniu udało mi się poznać 12 książek. Oto one:


1) Stephen King - "Misery"
Tłumaczenie: Robert P. Lipski
Wydawnictwo: Amber
Rok wydania: 1991
Liczba stron: 334
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)




2) Adam Mickiewicz - "Pan Tadeusz"
Wydawnictwo: Greg
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 334
Ile zajęła mi lektura?:  4 dni
Ocena: 5/10 (przeciętna)





3) Meagan Brothers - "Dziwna i taki jeden"
Tłumaczenie: Robert Waliś
Wydawnictwo: YA!
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 330
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)



4) Juliusz Słowacki - "Kordian"
Wydawnictwo: Greg
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 123
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 8/10





5) Jennifer L. Armentrout - "Dark elements. Ognisty pocałunek"
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania:  2016
Liczba stron: 491
Ile zajęła mi lektura?: 8 dni
Ocena: 5/10 (przeciętna)



6) Zygmunt Krasiński - "Nie-boska komedia"
Wydawnictwo: Greg
Rok wydania: 2008
Liczba stron: 110
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 9/10 (wybitna)





7) Erich Maria Remarque - "Na zachodzie bez zmian"
Tłumaczenie: Stefan Napierski
Wydawnictwo: Rebis
Rok wydania: 2004
Liczba stron: 158
Ile zajęła mi lektura?: 9 dni
Ocena: 10/10 (arcydzieło)



8) Kazimierz Kunicki, Tomasz Ławecki - "Ta nasza młodość"
Wydawnictwo: Bellona
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 380
Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




9) Magda Stachula - "Trzecia"
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 361
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)





10) Erich Maria Remarque - "Wojujący pacyfista"
Tłumaczenie: Wojciech Kunicki
Wydanictwo: Czytelnik
Rok wydania: 1998
Liczba stron: 136
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




11) Iwona Kienzler - "Jagiellonowie. Miłosne sekrety wielkiej dynastii"
Wydawnictwo: Lira
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 320
Ile zajęła mi lektura?:  2 dni
Ocena: 6/10 (dobra)





12) Iwona Kienzler - "Księżna Diana. Miłość, zdrada, samotność"
Wydawnictwo: Bellona
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 380
Ile zajęła mi lektura?: 5 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)





Łącznie we wrześniu przeczytałam 3262 stron, czyli średnio 115 stron dziennie. Najlepszą książką w tym miesiącu, a jednocześnie jedną z lepszych w tym roku bez wahania było "Na zachodzie bez zmian" Ericha Marii Remarque'a. Miano najgorszej przyznaję za to "Dark elements. Ognistemu pocałunkowi" Jennifer L. Armentrout.

Jeśli chodzi o wyzwania, poszło mi dość słabo:

  • Wyzwanie Biblioteczne - 1  (łącznie 31)
  • Wyzwanie Kitty - 1 (łącznie 38)
  • Wypożyczone - 4 (łącznie 38)
  • Grunt to okładka - 1 (łącznie 21)
  • Czytamy książki obyczajowe - 2 (łącznie 42)
Mam nadzieję, że październik będzie równie zaczytany, choć już teraz ilość lektur jest znów dobijająca, załamująca i przykra. Ale zaczyna się mój ulubiony miesiąc jesienny, podobno ma być znów ciepło, zrobiłam zapas dobrych herbatek, będą  Targi Książki w Krakowie, mam dużo ciekawych pozycji do przeczytania. JAKOŚ TO BĘDZIE! Życzę Wam zaczytanego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz