czwartek, 19 października 2017

Liebster Blog Award po raz 10. i 11.

Hej, hej, Kochani!
Dzisiaj przychodzę do Was z odpowiedzami na dwa LBA do których nominowały mnie Kitty Ailla oraz Niedoskonała. Chwilę musiały one poczekać na moją odpowiedź, za co serdecznie je przepraszam.



Na pierwszy ogień pójdą pytania, które zadała mi Kitty:

1. Ideał faceta w 5 słowach?
Inteligetny, zabawny, wygadany, ładnie pachnie.

2. Szminka, błyszczyk czy pomadka?
Kurczę, jaka jest różnica między szminką a pomadką? Przyjmując, że pomadka jest bezbarwna, to szminka!!! Zdecydowanie! Kocham szminki, mam ich około dwudziestu i wciąż kupuję. Nie boję się mieć odważniejszych kolorów na ustach, ku utrapieniu mojej mamy.

3. Jakie okładki lubisz najbardziej? (np. tajemnicze, kolorowe, etc.)
Lubię estetyczne okładki. Wykonane ze smakiem, inrygujące, lekko powiązane z fabułą książki. No i oczywiście bez ludzi, ludzie na okładkach to zło!

4. Co sądzisz o homoseksualnych wątkach miłosnych?
Nie przeszkadzają mi. Czasem nawet poruszają mnie bardziej, niż miłość heteroseksualna. Niemniej nieco irytuje mnie to, że w każdej książce musi być wątek homoseksualny, ech ta poprawność polityczna.

5. Gdybyś wpadła w ręce parodysty, jakie cechy by u ciebie przerysował lub jakie typowe zachowania by sparodiował, jak uważasz?
Myślę, że zdecydowanie przerysowałby moje wieczne niezdecydowanie i potrzebę akcpetacji. A z wyglądu? Może to, że lekko się garbię?

6. Lubisz otaczać się zdjęciami?
Lubię! U mnie w pokoju, na wysokości mojego wzroku wisi cały przegląd moich przyjaciół.  Zdjęcia te przypominają mi, za co kocham tych wariatów, a także często przywołują miłe chwile, w których zostały zrobione (moja osiemnastka, Warszawskie Targi Książki, Światowe Dni Młodzieży).

7. Czy masz orientację w terenie, czy wszędzie potrafisz się zgubić?
Ja i orientacja w terenie, baaaardzo zabawne, baardzo. O mojej orientacji w terenie najlepiej świadczy fakt, że ostatnio zgubiłam się na osiedlu, na którym mieszkam od czternastu lat. Brawo, Oluś, brawo. Jestem tak pogubiona, że mogę mieć włączony GPS i pójść w złą stronę...

8. Robisz własne zdjęcia książką? Dlaczego tak/nie?
Nie robię. Nie lubię tego robić, nie mam sprzętu (mój telefon ma w tym kierunku zdolności równe zdolnościom pralki) ani pomysłów na ciekawe kompozycje.

9. Spójrz na swoją biblioteczkę i wyobraź sobie, że możesz otrzymać autograf autora w tylko jednej pozycji, którą posiadasz. Jaka byłaby to książka i dlaczego?
Daaariaaaa, ale co to są w ogóle za pytania! Myślę, że "Ugly love" (autograf Remigiusza już mam). Historia Tate i Milesa jest dla mnie bardzo ważna, wciąż mam ją w sercu, a Colleen Hoover nalezy do moich ulubionych pisarek.

10. Ulubiona królewna z bajki (np. Śpiąca Królewna, Królewna Śnieżka etc.)?
Bardzo lubię Bellę. To księżniczka, która tak jak ja kochała książki. Jej historia pokazuje, że czasem miłość potrafi nadejść z najmniej spodziewanej strony. Imponuje mi także jej bezgraniczna miłość do ojca (kolejna cecha, która nas łączy), jak również to, że nie mdlała ze szczęścia, gdy tylko usłyszała propozycję małżeństwa.

11. Jak nazywałabyś się w wiosce Smerfów?
A wiesz, że ja Smerfów nie oglądałam dawno? Może jakaś Czytaczka?

Pytania od Kitty były zdecydowanie trudne, zmęczyłam się odpowiadaniem na nie. Zobaczmy, co przygotowała dla mnie Niedoskonała!

1. Ulubiony gatunek książek. Dlaczego ten?
Nie lubię tego pytania. Tak naprawdę czytam wiele różnorodnej literatury i nie potrafiłabym się ograniczyć do jednego. W każdym gatunku, jaki czytam, zdażają się arcydzieła, jak i książki beznadziejne. Dlatego pozostawię to pytanie bez odpowiedzi.

2. Książka, która według Ciebie jest kopalnią cudownych cytatów to;
"Margo" Tarryn Fischer! Mój egzemplarz jest pełen karteczek, którymi zaznaczałam co trafniejsze sformułowania. Dużo mądrości życiowej zawiera w sobie także  "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell.

3. Wolisz czytać książki polskich autorów, czy zagranicznych; dlaczego?
Ostatnio staram się czytać więcej książek polskich autorów. Uważam, że często są oni niedocenani i jeśli przez moją recenzję mogę im jakoś pomóc, chętnie to robię. Choć od czasu do czasu lubię książki zagraniczne, bowiem przybliżają mi one inną mentalność, inną kulturę. Strasznie dziś jestem niezdecydowana.

4. Używasz zakładek, czy zaginasz rogi? 
Kiedyś, przyznaję się bez bicia, zaginałam. Wybaczycie? Teraz jednak wolę użyć zakładki (niekoniecznie profesjonalnej, w biedzie użyłam nawet podpaski) i nie niszczyć książek.

5. Gdybyś przypadkiem znalazła się w swojej ulubionej serii i znała wydarzenia, co byś zrobiła? Pozwoliłabyś rozwijać im się tak, jak w książce, czy może zmieniłabyś ich bieg?
Hmmm... jaka jest moja ulubiona seria? Przyjmijmy, że książki o Joannie Chyłce. W takim razie, zrobiłabym coś, żeby Kordian i Joanna w końcu ze sobą byli! Oni są sobie pisani!

6. Ostatnia książka, którą kupiłaś, to?
Dwie! "Brygantka" autorstwa Marii Rosy Cutrufelli oraz "Czerwone dziewczyny", których autorem jest Kazuzki Sukaraba. A za obie zapłaciłam jedynie jedenaście złotych!

7. Jaka książka najbardziej Cię wzruszyła?
Ehhh, nie umiem tak wybrać jednej. Dużo łez wycisnęło ze mnie "Ugly love" autorstwa Colleen Hoover. Historia Tate i Milesa była dla mnie bardzo osobista, a także wypełnona mnóstwem emocji. Kocham!

8. Książka, która najbardziej Cię rozczarowała?
Znów trudno wybrać jedną. Zdecydowanie rozczarowało mnie "Pięć dni ze swastyką" - spodziewałam się genialnego kryminału osadzonego w czasach II wojny światowej, a dostałam... No cóż, książka była bardzo nudna i monotonna. Bohaterowie dość szablonowi, intryga dość banalna.

9. Wolisz kupować książki, czy pożyczać?
Oczywiście, że wolę kupować. Miło jest mieć swój egzemplarz na półce. Jednak dużo częściej pożyczam, bo jednak milej mieć pieniążki na koncie :)

10. Najlepsza lektura szkolna według Ciebie, to;...?
"Kamienie na szaniec"! To książka, która mnie ukształtowała. Porywająca od pierwszych stron opowieść o przyjaźni, lojalności i patriotyzmie.

A oto moje pytania:
1. Jaką książką opisałbyś swoje życie?
2. Jaka jest zazwyczaj Twoja pierwsza myśl rano?
3. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego robimy tyle rzeczy, których nie lubimy?
4. Co byś zrobił, gdyby miało nie być jutra?
5. Jaki jest Twój ulubiony moment w ciągu Twojego standardowego tygodnia?
6. Czy jest coś, co robisz zupełnie inaczej niż większość ludzi?
7. Gdybyś wygrał milion dolarów, co byś z nim zrobił?

8. Czy przed zadzwonieniem do kogoś piszesz w głowie scenariusz rozmowy i zastanawiasz się, co powiesz?
9. Jeżeli mógłbyś iść na kolację z dowolną osobą żyjącą na świecie, kto by to był?
10. Jaka jest 1 rzecz, której nie zrobiłeś w przeszłości i tego żałujesz?
11. Jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem?

Do odpowiedzi na nie zapraszam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz