poniedziałek, 11 września 2017

BEST FRIENDS BOOK TAG

Hej, hej, Kochani!
Dzisiaj, razem z Kitty Aillą chciałybyśmy zaprosić Was na Tag, który podpatrzyłyśmy na anglojęzycznym booktubie. Spodobał się nam, bo sprawdza, jak dobrze znamy swoje ksiązkowe gusta. Składa się on z trzynastu z pozoru prostych, okołoksiążkowych pytań.  Zadaniem przyjaciółek jest odgadnąć (chociaż nie, my to przecież wiemy), jakiej odpowiedzi udzieliłaby ta druga. Dzisiaj na moim blogu możecie zobaczyć, jak dobrze moje książkowe gusta zna Daria, a na jej blogu - jak ja poradziłam sobie z tym, nie takimi łatwymi, zadaniami.  Przyznam, że dla mnie w tym tagu dużo trudniejsze było zdecydowanie się, co jest moje naj, niż zgadnięcie tego u Kitty, choć pewnie u niej całkiem zawaliłam! Mamy nadzieję, że tag przypadnie Wam do gustu!


1. Najlepsza książka paranormal romance: 
Odpowiedź Kitty: A ty w ogóle poza Kolacją z wampirem coś takiego czytałaś?  Strzelę, że to Ja, diablica, ponieważ serio nie kojarzę, abyś czytała coś więcej
Jak jest naprawdę?: Brawo, Kitty! Tak, oczywiście, że Ja, Diablica! Beleth moim życiem!


2. Najlepsza dystopia: 
Odpowiedź Kitty: Rok 1984, czyli coś czego Kitty do tej pory nie przeczytała, choć miała tyle razy... xD
Jak jest naprawdę?: Tym razem się nie udało. Chociaż bardzo podobał mi się świat wykreowany przez Orwella, to jednak dystopią, która najbardziej mnie poruszyła, jest Opowieść podręcznej.


3. Najlepsza YA/NA
Odpowiedź Kitty: Gwiazd naszych wina, zabij mnie, strzelam, bo wiesz, że nie rozeznaję się aż tak w YA/NA .
Jak jest naprawdę?: Jak Cię kocham, tak cię zabiję! UGLY LOVE! Przecież wiesz, że darzę tę książkę niezdrowym wręcz uwielbieniem i kazałam Ci to nawet czytać :P


4. Najlepsza żeńska postać: 
Odpowiedź Kitty: Czemu mi się u ciebie wszystko kojarzy z Przeminęło z wiatrem? Scarlett o'Hara?

Jak jest naprawdę?: Do niedawna tak, wciąz kocham Scarlett, ale po Inwigilacji moim sercem rządzi Joanna Chyłka!


5. Najlepsza męska postać: 
Odpowiedź Kitty: Hmmm, ten z Uratuj mnie... <Kitty googluje> Kyler.


Jak jest naprawdę?: Kyler to słodziak, bardzo go lubię, ale moim crushem życia jest... Rhett Butler z Przeminęło z wiatrem.

6. Najlepsza trylogia: 
Odpowiedź Kitty: Parabellum, w końcu to Mróz.

Jak jest naprawdę?: Usiądź sobie, Kitty, oddychaj. Bo ja jakoś Parabellum nie uwielbiam, ostatni tom mnie zmęczył tym szukaniem na siłę sensacji. Moją ulubiona trylogia związana jest z serialem mojego życia - Czas honoru Jarosława Sokoła.

7. Najlepsza jednotomówka: 
Odpowiedź Kitty: Jeju, tutaj wybór jest trudny. Wiem, że kochasz Przeminęło z wiatrem.


Jak jest naprawdę?: Cóż, miałam z tym pytaniem ogromny problem, bo w sumie Przeminęło z wiatrem składa się z trzech tomów, ale takich wewnątrz, jak np. Potop... Myślę, że wiecie, o co mi chodzi. Uznałam, że jeśli Kitty poda Przeminęło, to jej zaliczę, a jeśli nie, to postawię na Tysiąc wspaniałych słońc. Ale tak, kocham Przeminęło z wiatrem, o czym wiedzą wszyscy.


8. Ulubiony autor: 
Odpowiedź Kitty: Remigiusz Mróz. A któż inny, skoro wymyśliłaś nawet mrozoholizm i szykujesz mi post dedykowany, dlaczego go kochasz? �
Jak jest naprawdę?: Chyba nie muszę nic dodawać.


9. Najlepsza książka do adaptacji filmowej: 
Odpowiedź Kitty: Poległam z kretesem. Ale podejrzewam, że chciałabyś zobaczyć ekranizację z Chyłką w roli głównej, więc Kasacja.
Jak jest naprawdę?: No niestety, nie. Nie jestem aż taką Mrozoholiczką, za jaką mnie masz. Baaardzo chciałabym obejrzeć ekranizację Legionu Elżbiety Cherezińskiej, bowiem jest to książka pełna barwnych bohaterów, akcji, przygody, a także popularyzująca naszą historię.


10. Najlepsza scena miłosna: 
Odpowiedź Kitty: Fuck. Kiedyś wspomniałaś, że uwielbiasz wątek miłosny w Fangirl, ale sceny to ja w życiu nie wymyślę .
Jak jest naprawdę?: Eeeee? Ja tak mówiłam? SERIO? Nie, nie, nie! Moją ulubioną sceną miłosną jest ostatnia scena w Przeminęło z wiatrem, kiedy Scarlett uświadamia sobie, że kocha Rhetta.

11. Nielubiana książka: 
Odpowiedź Kitty: Nasze Kiedyś, wątpię, abyś znalazła coś, co ją pobiło .
Jak jest naprawdę?: TAK! TAK! TAK! Po tysiąckroć tak!


12. Najlepszy złoczyńca: 
Odpowiedź Kitty: Ja wiem, że jest jeden, którego kochamy obydwie i choć u mnie nie wygrywa on, to może u ciebie - Maven z Czerwonej królowej?

Jak jest naprawdę?: Looolz, ja u Ciebie też wskazałam Mavena :P I obie przgeramy z kretesem :) Ja uwielbiam Kompozytora z Behawiorysty. Jest przerażający!

13. Najlepszy trójkąt miłosny:
Odpowiedź Kitty: Nie zgadnę, jestem pewna, ale niech będzie ten z Przeminęło z wiatrem, bo kiedyś coś wspominałaś chyba w jakimś TAGu o tym �..
Jak jest naprawdę?: Moim ulubionym trójkątem są Ally, Bradin i Tom z "Ostatniej spowiedzi". Relacje między nimi są bardzo skomplikowane, a i wybór, którego musiała dokonać Ally do prostych nie należy.

Ostatecznie Kitty udało się odpowiedzieć poprawnie na 3 spośród 13 pytań. Jak więc widzicie, przyjaciele nie zawsze wiedzą o sobie wszystko!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz