poniedziałek, 13 marca 2017

Liebster Blog Award #8

Hej, hej, Kochani!
Czasem tak się zastanawiam, jak to jest, że niektórzy blogerzy robią LBA numer piętanście, a ja dopiero osme... Hm, to lekko niepokojące! Ponad miesiąc temu do wykonania tego Tagu nominowała mnie Magia Słowa - dziękuję, Kochana, za nominację i bardzo ciekawe pytania!


1. Gdybyś miał/a złotą rybkę, która spełnia trzy życzenia, to co byś sobie zażyczył/a?
1) 30% na maturze z matematyki, więcej mi nie potrzeba!
2) Żeby książki były za darmo.
3) Żebym miała czas na czytanie...

2.Cytat, który tak bardzo zapadł Ci w pamięć i stale Ci towarzyszy?
Jest to cytat jednego z moich mistrzów - ojca Adama Szustaka: 
Opłacz to, wykrzycz to, a później weź się w garść, stań na nogi i zacznij żyć. Możesz żyć tak szczęśliwie, że głowa mała !
3. Gdybyś miał/a polecić mi po jednej książce autora zagranicznego oraz polskiego, to jakie by one były i dlaczego akurat te?
Ojej, Angelika, byłoby mi bardzo ciężko polecić coś Tobie, bo nasze gusta niemal zupełnie się nie pokrywają. Ale spróbujmy! Z zagranicznych myślę, że spodobało by Ci się "Prawo Mojżesza". To piękna i romantyczna historia o wcale nie takim łatwym uczuciu. Z polskich polecam Ci "Kasację" Remigiusza Mroza, ale to dlatego, że polecam ją wszystkim - nie ma bata, by się komuś nie spodobała!


4. Czym interesujesz się poza czytaniem książek?
Jestem zafascynowana Italią - językiem, kulturą, kuchnią, historią! Uwielbiam mówić po włosku, pisać po włosku, uczyć się nowych słówek. Kręci mnie także III Rzesza (jak to brzmi) - o niej również uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy.

5. Gdybyś miał/a bilet w jedną stronę, gdzie chciałbyś/abyś się znaleźć i dlaczego tam?
Na pewno jakieś miejsce we Włoszech. Podjerzewam, że byłby to Rzym - stolicę Włoch, Wieczne Miasto, odwiedziłam jedynie na dwa dni i nie wspomniam tego zbyt miło... Bieganie, zmęczenie i głód... Chciałabym zakochać się w Roma!


6. Piosenka, która cię ostatnio nie opuszcza, to...?

Jestem zakochana w twórczości Ani Dąbrowskiej, więc stawiam na "Poskładaj mnie", które podśpiewuję w drodze do szkoły, w domu, pod prysznicem...



7. Co jest Twoją słabością, słabym punktem? [oprócz książek, rzecz jasna]

Ostatnio na fanpage'u "Listy do Małej" znalazłam wspaniały tekst, który jest idealna odpowiedzią na to pytanie:


8. Czego się boisz?
Trochę tego jest. Z prozaicznych rzeczy: szczurów... Br, sama ich nazwa sprawia, że przechodzą mnie dreszcze! Boję się kompromitacji, w każdej możliwej postaci. Boję się, że nie będzie nikogo na moim pogrzebie. Boję się, że ludzie tak naprawdę tylko udają, że mnie lubią. Koniec gadania o tym, bo mi będzie smutno!


9. Żywioł, z którym się utożsamiasz?

Zdecydowanie ogień! Wydaje mi się, że potrafię dawać ciepło moim bliskim. Kiedy się w coś lub w jakąś relację angażuję, robię to na 100%, tak, że aż się spalam! No i bardzo łatwo sprawić, że stanę się niebezpieczna!


10. Za co kochasz książki?

Oj, tu bym mogła pisać i pisać. Przede wszystkim za to, że poszerzają moje patrzenie na świat - zarówno pod względem wiedzy stricte naukowej, jak niedawno czytana przeze mnie "Polska Piastów", lecz również ze względu na to, że poprzez kontakt z DOBRĄ literaturą lepiej rozumiem ludzi. Za to, że odrywają mnie od problemów, za to, że mogę do nich uciec, kiedy jest mi źle.


11. Masz jakieś uprzedzenia?

Nie wydaje mi się.

To teraz czas na moje pytania:
1) Czy kiedykolwiek byłaś czyms zafascynowana, a teraz zupełnie nie rozumiesz tej fascynacji?
2) Masz możliwość przeniesienia się do świata Twojego ulubionego serialu – jaki to by był?
3) Wolisz psy czy koty (i dlaczego)?
4) Do jakich książek lubisz wracać?
6) Ostatni prezent, jaki otrzymałaś?
7) Skąd pomysł na taką nazwę bloga?
8)  Kto był Twoim idolem, gdy miałaś jedenaście lat?
9) Z kim znanym wybrałabyś się na kolację i dlaczego?
10) Jakiego jedzenia nie lubiłaś kiedyś, a teraz lubisz?

11. Co dobrego dziś Ci się zdarzyło?


A do odpowiedzenia na te pytania nominuję:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz