wtorek, 29 listopada 2016

Arystokratyczna społeczność TAG

Hej, hej, Kochani!
Dzisiaj, dla lekkiego urozmaicenia i odpoczęcia od Mrozowych recenzji, chciałabym zaprosić Was na Tag, który znalazłam bardzo, bardzo, bardzo dawno temu na blogu Justyśki. Bardzo mi się wtedy spodobał, więc dziś zapraszam!

1. Doradca - osoba, która zawsze służy dobrą radą i jest wspaniałym powiernikiem
Do tej kategorii bardzo pasuje mi Melania Hamilton, bohaterka mojej ukochanej książki "Przeminęło z wiatrem". Pomimo że ona i Scarlett bardzo się różnią, a także rywalizują o serce tego samego mężczyzny, wybuchowa panna o'Hara zawsze mogła odnaleźć w Melanii radę i wysłuchanie.

2. Rycerz - postać niezwykle honorowa, która zawsze staje w obronie bliskich i potrzebujących, jest w stanie dużo dla nich poświęcić
Postawię na doktora Rieux z mojej ostatniej lektury - "Dżumy". To człowiek, który zawód lekarski wybrał, nie będąc przekonanym, czy jest to jego powołanie. Jednak w obliczu epidemii dżumy zapomina o sobie i w pełni poświęca się pomocy ludności Oranu, często ryzykując własne życie.


3. Karczmarz - bohater o niepowtarzalnym stylu bycia i charyzmie
Do tej kategorii idealnie pasuje mi Wiktor Forst, z czytanej ostatnio "Ekspozycji" i "Przewieszenia" Remigiusza Mroza. Jest to człowiek, który jest chamski, seksistowski, porażająco arogancki... A jednocześnie tak niesamowity i pełnokrwisty, że nie da się go nie lubić!

4. Skryba - postać, która zapewne tak jak ty, wręcz uwielbia czytać książki
Liesel Meminger, mała dziewczynka która wśród książek szukała ucieczki od okrutnej rzeczywistości życia w hitlerowskich Niemczech. Książki były dla niej najdrogocenniejszym skarbem!


5. Szpieg - osoba, której "dobrych intencji" od początku nie byłeś pewien i okazała się być zdrajcą bądź po prostu negatywną postacią
Alma Coin z "Kosogłosa". Jakoś tak od początku jej nie lubiłam, wydawała mi się takim Snowem w spódniczce.


6. Ostatni w kolejce do tronu - czyli bohater literacki, którego darzysz wielką sympatią, mimo iż nie odgrywa ważnej roli w książce
Wspaniali przyjaciele Yeleny z "Siły trucizny" Janco i Ari. Choć nie odegrali zbyt wielkiej roli w historii, bo i sama bohaterka była tyle silna, że poradziła sobie świetnie sama, to wprowadzili mnóstwo humoru, a za każdym razem, gdy się pojawiali, uśmiechałam się szeroko.


7. Władca - postać, która już na zawsze będzie dla Ciebie kimś naprawdę ważnym
Ale że tylko jeden? W takim razie, bez chwili wahania - moja ukochana Scarlett o'Hara. To bohaterka, o której bez kozery mogę powiedzieć, że nauczyła mnie bycia kobietą. Pokazała niesamowitą siłę, upór i odwagę, a także to, że wszystkie te cechy mogą łączyć się z byciem wytworną damą!


Do wykonania tego tagu nominuję:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz