środa, 3 sierpnia 2016

Podsumowanie lipca plus bookhaul

Hej, hej, Kochani!
Na początek bardzo chciałabym przeprosić Was za nieobecność dwutygodniową w blogosferzę, ale naprawdę, jak mówi moja ulubiona booktuberka "koszula dupy nie doganiała", a ja łapałam chwilę wolną po to, by spać. Nie powiem oczywiście, że żałuje, bo Światowe Dni Młodzieży i poprzedzający je tygodniowy Festival Mercy w Bazylice Mariackiej, gdzie miałam zaszczyt być wolontariuszką, były chyba najpiękniejszym czasem w moim życiu... Spotkałam tyle cudownych, pełnych energii i radości ludzi. Słowa papieża Franciszka naprawdę odmieniły moje spojrzenie na chrześcijaństwo i czuję, że muszę dostać się jakoś do Panamy!




Ale lipiec to nie tylko ŚDM. To także niesamoiwte, choć zbyt krótkie spotkanie z Kitty Aillą. A także... książki. Książki których było stanowczo za mało. Złapała mnie jakaś czytelnicza niemoc i nic z tego, co przeczytałam, nie wciągało mnie... Trudno, nie zawsze wszystko jest tak, jak planujemy, trzeba się cieszyć z tego, co jest.  Ostatenicznie udało mi się przeczytać 10 książek.

1. Elżbieta Zdrojowa-Krawiec - "Nie machaj do mnie czerwoną chorągiewką":
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 262
Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)





2. Ismet Prcic - "Odłamki"
Tłumaczenie: Jarosław Rybski
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 430
Ile zajęła mi lektura?:  3 dni
Ocena: 10/10 (arcydzieło)



3. Richelle Mead - "Akademia wampirów. Przysięga krwi"
Tłumaczenie: Monika Gajdzińska
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Rok wydania: 2011
Liczba stron:  483
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)



4. Shaun Usher - "Listy niezapomniane. Tom II"
Tłumaczenie: Jakub Małecki
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 404
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 8/10 (rewelacyjna)



5. Agnieszka Lingas-Łoniewska - "Skazani na ból"
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 316
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 5/10 (przeciętna)




6. Natalia Rogińska - "Gruba"
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 255
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 6/10 (dobra)




7. Alessandro d'Avenia - "Biała jak mleko, czerwona jak krew"
Tłumaczenie: Alina Pawłowska
Wydawnictwo: Znak
Rok wydania: 2011
Ile zajęła mi lektura: 1 dzień
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)




8. Lauren Miller - "Aplikacja"
Tłumaczenie: Jarosław Irzykowski
Wydawnictwo: Feeria Young
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 455
Ile zajęła mi lektura?: 3 dni
Ocena: 5/10 (przeciętna)




9. Marek Łuszczyna - "Igły. Polskie agentki, które zmieniły historię"
Wydawnictwo: PWN
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 280
Ile zajęła mi lektura?: 2 dni
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)





10. Elizabeth Gaskell - "Północ i południe"
Tłumaczenie: Katarzyna Kwiatkowska
Wydawnictwo: Świat książki
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 575

Ile zajęła mi lektura?: 4 dni
Ocena: 6/10 (dobra)





Krótka opinia na temat 3 ostatnich książek najprawdopodobniej ukaże się jako jeden post, bo szczerze mówiąc nie pamiętam już zbyt wiele wrażeń z nich, ŚDM wszystko przysłoniło :) Czas na statystki! W lipcu przeczytałam łącznie 3769 stron, co daje nam średnio 122 strony na dzień. Trudno się mówi! Najlepszą książka w tym miesiącu były "Odłamki", a najgorszą - "Skazani na ból".
Czas na rozliczenie się z wyzwań...

Przeczytam tyle, ile mam wzrostu - udało mi się ukończć to wyzwanie, osiągnęłam 160 cm książek!

  • Wyczytuje domowe zapasy - 7 książek (łącznie 26)
  • Czytam Young Adult - 4 książki (łącznie 20)
  • Czytam nie tylko Amerykanów - 7 książek, 5 recenzji (łącznie 32)
  • ABC Czytania - 3 książki, 2 w kategorii pierwszej, jedna w drugiej (łącznie 35, 21 w wariancie pierwszym, 13 w wariancie drugim)
  • Czytam książki obyczajowe - 5 książek (łącznie 30)
  • Z listy 105 książek, które chcę przeczytać w 2016 roku przeczytałam 5 książek, łącznie37
  • Z wakacyjnego stosu przeczytałam 3 książki

Czas na book haul. jednak może być on niekomplenty, bo jestem na wakacjach i nie mam wglądu w moją bibloteczkę :)


Rebecca Serle - "Kiedy byłeś mój" - księgarnia CzyTanie
Jakub Małecki - "Dygot" - egzemplarz recenzencki
Biyi Bandele - "Chłopak z Birmy" - księgarnia CzyTanie


I to już chyba wszystko! Dziękuję Wam za przeczytanie tego posta i życzę zaczytanego sierpnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz