poniedziałek, 23 maja 2016

Liebster Blog Award po raz piąty

Hej, hej, Kochani!
Ależ mi się nazbierało przeróżnych nominacji. A że dziś po raz kolejny postanowiłam nie iść do szkoły, czas odpowiedzieć na przynajmniej jedną z nich. Pomyślałam, że miłym przerywnikiem od recenzji, które ostatnio zdominowały bloga (z czego bardzo się cieszę, bo to przecież blog ksiązkowy, recenzencki) będzie LBA, do którego nominowała mnie  autorka bloga KSIĄŻKI LUBIĘ! Serdecznie dziękuję za nominację!


1. Jaka książkę wysłałabyś przyszłym pokoleniom w kapsule czasu?

Myślę, że bez wątpienia posłałabym "Przeminęło z wiatrem". To niezwykła historia o dorastaniu, o odkrywaniu siebie i o byciu wiernym sobie. Postać Scarlett o'Hary uczy, jak wspaniale jest być kobietą, a także jak łatwo przez zaślepienie stracić to, co najważniejsze.


2. Który bohater literacki najbardziej Ciebie przypomina? W jaki sposób?

Ciężko odpowiedzieć mi na to w jednoznaczny sposób. Myślę, że jestem po prostu sobą, ale jeśli musiałabym szukać, to widzę u siebie pewnego rodzaju naiwność i chęć bycia dobrą dla ludzi, tak, jak Melania Hamilton.  Lubię książki, tak, jak Liesel Meminger i Ania Shirley. Jestem trochę bardzo niezdarna, jak Mia Thermopolis z "Pamiętnika księżniczki".  Więcej nie pamiętam :)


3. Czy lubisz poezję? Wiersze którego poety czytasz najchętniej?

Uwielbiam poezję! Często tak dokładnie wyraża moje uczucia, że to aż dziwne. Do moich ukochanych poetów należą: Krzystof Kamil Baczyński, którego ubóstwiam za "Pokolenie", Maria Pawlikowska-Jasnorzewska i Zbigniew Herbert, którego "Przesłaniem Pana Cogito" staram się kierować w życiu.


4. Czy posiadasz jakiś talent? W jaki sposób go rozwijasz?

Kiedys zdawało mi się, że mam dryg do pisania. Wydaje mi się, że moją twórczość można czytać bez zgrzytania zębami, ale nie mam teraz czasu ani nie noszę w sobie żadnej historii, którą chciałabym opisać.


5. Czy jest coś, co dziwi Cię w dzisiejszym świecie? Co to takiego?

Mnóstwo rzeczy dziwi mnie w dzisiejszym świecie. Dziwi mnie wszechobecna wulgarność, ilość przekleństw, jaka wylewa się z ust moich rówieśników. Dziwi mnie to, że ludzie tak się od siebie izolują. Dziwi mnie pogoń za karierą i zaniedbywanie bliskich. Ale ja jeszcze młoda jestem, może jak się zestarzję, to zrozumiem.


6. Czy łatwo się wzruszasz? Co, lub kto, potrafi wycisnąć z Ciebie łzy?

To zależy od mojego nastroju. Mój kolega śmieje się, że płaczę na każdej książce, jaką czytam, ale tak naprawdę to nie jest regułą. Czasami wzrusza mnie jakiś banał, albo niezbyt ambitna książka, innym razem nawet na prawdziwie tragicznych książkach nie jestem w stanie wycisnąć z siebie łzy. Często wzruszam się na piosenkach - "Nieprawda" Ani Dąbrowskiej, "Amami" Arisy, a także genialna "Pieśń Priscilli" w wykonaniu Studia Accantus.




7. Co robisz, aby poprawić sobie humor?

Dzwonię lub piszę do przyjaciół, pozwalam sobie na łzy. Zawsze z depresji podniesie mnie także tabliczka czekolady, ale potem jest mi smutno, że jestem gruba, więc to błędne koło. Dobra książka także pozwala zapomnieć o problemach.


8. Czy jest coś, czego chciałabyś się nauczyć? Co to jest?

Mnóstwo rzeczy! Chciałabym nauczyć się robić ciasto jogrutowe, a nie jogurtowego zakalca - jakbyście znały jakiś przepis, podrzućcie mi w komenatarzu. Chciałabym nauczyć się angielskiego tak, by móc swobodnie w nim rozmwiwać. Chciałabym kiedyś liznąć przynajmniej rosyjskiego. Fajnie by było robić na drutach i może szyć.


9. Czy masz w sobie duszę hazardzisty?

Nie wiem, ale chya raczej nie. Nie lubię tracić niczego.


10. Gdybyś miała wyjechać w daleką podróż, za czym, lub za kim, najbardziej byś tęskniła?

Bardzo tęskniłabym za rodzicami i siostrą. Oczywiście za moimi przyjaciółmi. Za szkołą(tak, wiem, jak to brzmi , ale ja ją naprawdę bardzo, bardzo kocham i tam mogę widywać się ze znajomymi). Za moim łóżkiem i biblioteczką.


11. Czy zrobiłaś ostatnio jakiś dobry uczynek? Pochwal się nim!

Nie ma się co chwalić!

A oto i moje pytania:
1. Czy lubisz wracać do książek, które już czytałaś?
2. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?
3. Podziel się swoim ulubionym cytatem!
4. Jakie języki znasz? A jakie chciałabyś poznać?
5. Jak widzisz siebie za 30 lat?
6. Jaka osoba cię inspiruje? Dlaczego?
7. Jakie jest Twoje ulubione słowo w języku polskim?
8. Co sądzisz o fanfiction?
9. Jaki był pierwszy zawód, o jakim marzyłaś?
10.  Czy często wybierasz książki na podstawie miejsca, w którym rozgrywa się ich akcja? Jeśli tak - jakie to miejsca?
11.  Zgubiłaś szklany pantofelek. Kto jest Twoim księciem? (musi być postacią z książki)


Natomiast nominacje lecą do:

13 komentarzy:

  1. Takie super pytania, że aż na nie odpowiem i udam, że mnie też nominowałaś xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, że podjęłaś się tego tagu. Cieszę się, że mogłam się czegoś o Tobie dowiedzieć. I dziękuję za inspirującą muzykę. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe odpowiedzi, uwielbiam czytać LBA, bo dzięki nim chociaż trochę bardziej poznaje się osobę prowadzącą bloga. Niestety poezja ton ie moje kliamty, ale może kiedyś się przekonam.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wierzę, że nie ma czym się chwalić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja koleżanka recytowała ostatnio "Pokolenie" na konkursie i muszę przyznać, że w jej wykonaniu byłam całkowicie oczarowana tym wierszem :) Również nie mogę uwierzyć ile wulgarnych zachowań jest wśród moich rówieśników i mam wrażenie, że niektóre osoby zapomniały o tym, że mają dopiero 15 lat, a próbują zachowywać się jak dorośli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a przeciez bycie dzieckiem jest cudowne!

      Usuń
  6. Bardzo dojrzałe odpowiedzi :) aż miło było je czytać... Uwielbiam sprawiać innym dobre uczynki i serce się raduje, jak widzę uśmiech na twarzy najbliższych i obcych ludzi. Bo ja kocham ludzi:) pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz na 5 pytanie odpowiedziałabym tak samo. Przeraża mnie fakt że dzieci z 5 podstawówki używają takich słów i palą papierosy to jest po prostu masakra jedna wielka ...
    Kurcze przepisu nie znam :( ale poszukam i odezwę się jak znajdę :D Rosyjski jest fajny :P

    Dziękuje za nominację ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, dziękuję :)
      Uczyłaś się rosyjskiego?

      Usuń