czwartek, 5 listopada 2015

Albo Albo Tag

Hej, hej, Kochani!
Ale dawno tutaj nie było żadnego Tagu - przepraszam, ale wyszło na to, że niedziele niemal w stuprocentach spędzam na nauce. Dlatego postanowiłam dziś zrobić dla Was Tag, a w najbliższym czasie rozpocząć nowy okołoksiażkowy cykl!
Zapraszam!





1. Wolisz czytać tylko trylogie czy tylko powieści jednotomowe?
Bardzo trudne pytanie. W trylogiach lubię to, że mogę się zżyć z bohaterami, że są pełne zwrotów akcji, że bohaterowie tak bardzo się zmieniają. Natomiast czytając powieści jednotomowe mogę poznać więcej potencjalnych książkowych mężów, przenieść się w więcej światów, dlatego decyduję się na powieści jednotomowe.

2. Wolisz czytać tylko autorów czy tylko autorki?
Ze względu na Margaret Mitchell wybieram tylko autorki - Matthew Quicku, wybacz mi :).

3. Wolisz kupować w Empiku czy na stronach internetowych?
Od ponad roku nie kupiłam nic w Empiku. Mam nadzieję, że szybko zbankrutuje. Najczęśćiej kupuję na bonito, a stacjonarnie w CzyTanie w Krakowie na ul. Starowiślnej - polecam <3! Zdecydowanie wybieram księgarnie internetowe, ponieważ trudniej dokonać tam nieudanego, nieprzemyślanego zakupu.

4. Wolałabyś żeby książki były ekranizowane jako filmy czy seriale?
Wolałabym, żeby w ogóle nie były ekranizowane. Ale chyba wybiorę filmy - łatwiej wykroić dwie godzinki, niż 45 minut co tydzień.

5. Wolisz czytać pięć stron dziennie czy pięć książek tygodniowo?
Oczywiście, że pięć książek tygodniowo.

6. Wolisz być profesjonalnym autorem czy recenzentem?
Zawsze, zawsze, zawsze chciałam być pisarką, zaczęłam dwie książki, a potem... cóż, właśnie przeżywam śmierć weny. Recenzowanie to raczej rodzaj pasji, a nie plan na przyszłość.

7. Wolisz czytać 20 swoich ulubionych książek w kółko i w kółko czy czytać tylko nowe książki?
Czytanie tylko nowości wyklucza powrót do Tary, nie, nie, nie! Ale z drugiej strony, nawet "Przeminęło z wiatrem" mogłoby mi się przejeść, więc wybieram tylko nowe książki!

8. Wolisz Być bibliotekarką czy sprzedawcą książek?
W gimnazjum miałam przecudowną bibliotekarkę. Można było z nią porozmawiać o ksiażkach i o życiu, napić się herbatki czy coś zjeść. I dlatego, ze względu na Panią Paulinę, chciałabym być taką bibliotekarką, jak ona.

9. Wolisz czytać tylko ulubiony typ literatury czy wszystko, tylko nie twój ulubiony typ książek?
Nie mam ulubionego typu liteatrury, jest kilka takich gatunków, w którzych się odnajduję. I nigdy bym ich nie opuściła!

10. Czytać tylko ebooki czy tylko książki papierowe?
Wolę czytać tylko ksiażki papierowe. Ebooki są fajne, ale co cegielka w rączce, to cegiełka w rączce. I ten zapach... I tak ładnie wyglądają na półkach.

Mam nadzieję, że Tag się Wam choć trochę spodobał!

8 komentarzy:

  1. Ja staram się wspierać małe, nie przereklamowane księgarenki, także w nich najczęściej kupuję. Ale zdarzy mi się oczywiście kupić coś w Empiku czy Matrasie, trudno tak przechodzić koło nich obojętnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Z niektórymi odpowiedziami się zgadzam z niektórymi nie :) Jak to zwykle bywa. Można zobaczyć ten tag również u mnie na blogu i porównać odpowiedzi. Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do szóstego pytania- właśnie znalazłam siostrę! Jestem w niemal dokładnie tej samej sytuacji co ty!
    Dlaczego tak nie lubisz empiku? Ja w zasadzie chodzę tam tylko po mangi ale nawet lubię tę sieć sklepów.
    Pozdrawiam
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, siostrzyczko! :) Unikam empiku od czasu kontrowersyjnej kampanii bożonarodzeniowej: http://www.niekupujewempiku.pl/ A potem dostrzegłam, jakie oni mają marże, jak bardzo zdzierają z klientów, a mają w sumie ograniczony towar i drogo..

      Usuń
    2. Według mnie w samej reklamie nie było nic kontrowersyjnego... a jeśli chodzi o ceny to jest różnie, czasem drożej, czasem taniej czyli jak wszędzie.

      Usuń
    3. Po co mam wspierać coś, co nie jest zgodne z moimi poglądami - a pieniążki zawsze można wydać lepiej, czyż nie?

      Usuń
    4. Jasne, każdy ma wybór :) Ja po prostu lubię Empik i właśnie tam robię przeważnie zakupy, ale każdy może swoje inne ulubione sklepy ;)

      Usuń
  4. Również wolę czytać tradycyjne książki, ale ebooki też czasami goszczę u siebie ;)
    Thievingbooks

    OdpowiedzUsuń