sobota, 31 października 2015

Podsumowanie października plus bookhaul

Dzień dobry, Moi drodzy!
Mam nadzieję, że wybaczycie mi dwa posty jednego dnia, ale dziś ostatni dzień miesiąca, więc chciałabym go jakoś podsumować - wprowadziłam kilka nowych kategorii do podsumowania, zresztą, sami zobaczycie.

Na początek, standardowo książki, które udało mi się przeczytać - 9,5 :) Opierałam się głównie na ukochanej bibliotece - też macie tak, ze w domu milion nieprzeczytanych nowości, a wy kupujecie/pożyczacie nowe?



1) Terry Hayes - "Pielgrzym"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron: 768
Kiedy skończyłam czytać?: 5 października
Ocena: 9/10 (wybitna)
Recenzja






2) Cassandra Clare - "Mechaniczny anioł"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron: 218/472
Kiedy skończyłam czytać?: 6 października
Ocena: 3/10 (słaba)
Recenzja






3) Maria Nurowska - "Listy miłości"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron: 264
Kiedy skończyłam czytać?: 7 października
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)







4) Kathryn Stockett - "Służące"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron: 584
Kiedy skończyłam czytać?: 15 października
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)







5) Antonine de Saint - Exupery - "Mały książę"
Skąd?: znalezione na półce
Ilość stron: 125
Kiedy skończyłam czytać?: 17 października
Ocena: 10/10 (arcydzieło)
Recenzja





6) Anne Cassidy - "Gorzkie urodziny"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Pubczlina
Ilość stron: 203
Kiedy skończyłam czytać?: 18 października
Ocena:  6/10 (dobra)







7) Monika Kowaleczko-Szumowska - "Galop'44"
Skąd?: merlin.pl
Cena: 12,99 zł
Ilość stron: 314
Kiedy skończyłam czytać?: 21 października
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)
Recenzja





8) Jodi Picoult - "To, co zostało"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron: 560
Kiedy skończyłam czytać?: 25 października
Ocena: 9/10 (wybitna)







9) Anna Klejzerowicz - "List z powstania"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron:320
Kiedy skończyłam czytać: 27 października
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)
Recenzja






10) Veronica Roth - "Niezgodna"
Skąd?: Wojewódzka Biblioteka Publiczna
Ilość stron: 350
Kiedy skończyłam czytać: 31 października
Ocena: 7/10 (bardzo dobra)
Recenzja





Łącznie w październiku przeczytałam 3706 stron, czyli dziennie około 119,5. Kiedy? Przecież ja się cały czas uczę :O

Jeśli chodzi o wyzwania, to na razie poczuwam się do jednego - Czytam nie tylko Amerykańskich autorów - w ramach tego wyzwania przeczytałam 6 książek, a zrecenzowałam 4.

Ciężko mi wybrać jedną najlepszą książkę tego miesiąca (tak, to ta nowa kategoria), więc przynaję to zaszczytne miejsce zarówno "Pielgrzymowi", jak i "To, co zostało".

Najgorszą książką, którą żałuję, że czytałam, okazał się "Mechaniczny anioł" - fuj, fuj, fuj!

To teraz ta gorsza część - jestem nieuleczalnym książkoholikiem i kocham kupować książki, które potem stoją na półce, a ja nie mam czasu ich czytać, bo pożyczam/kupuję nowe. Dałam sobie szlaban na bibliotekę. Ale go złamałam, rezerwując nowe książki. HELP ME.

W tym miesiącu były Targi Książki, więc może to mnie trochę usprawiedliwa. Ale jestem strasznie niezadwolona z cen, niektóre pozycje taniej kupiłabym przez internet. I nie znalazłam Feeria Young, więc nie kupiłam "Plagi samobójców" ani "Klejnotu", ani "Aplikacji".
Tym razem nie będę kopiowała opisów, po kliknięciu w tytuł przekieruje Was na odpowiednią stronę na lubimy czytać :)

A oto moje październikowe zdobycze:


1) Monika Kowaleczko - Szumowska - "Galop'44"
Skąd?: Merlin.pl
Cena: 12,99 zł









2) Elizabeth Gaskell - "Północ i południe" 
Skąd?: Stokrotka
Cena: 14,99 zł









3) Rainbow Rowell - "Fangirl"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 30 zł









4) Lissa Price - Starter
Skąd?: Wygrany w konkursie u Sióstr w Bibliotece
Cena: 0 zł









5) Amanda Maciel - "Tease. Ja jej nie zabiłam"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 20 zł









6) Ben Elton - "Dwaj bracia"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 10 zł









7)  Agnieszka Lingas - Łoniewska - "Skazani na ból"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 20 zł









8) Carina Bartsch - "Lato koloru wiśni"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 22 zł









9) Brittany C. Cherry - "Kochając pana Danielsa"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 20 zł









10) Katarzyna Kołczewska - "Wbrew sobie"
Skąd?: Targi Książki
Cena: 25 zł









Aż wstyd podliczać, ale wydałam aż 174,98 zł. Koniec z kupowaniem książek, definitywnie!

Jeśli chodzi o inne dziedziny mojego kulturalnego życia to leżą i kwiczą - nie oglądałam filmów, poza ukochanymi "Skazanymi", jedyne, co widziałam w TV to "Tap Madl", ale w listopadzie to nadrobię.

Piosenka miesiąca, to zdecydowanie Studio Accantus: 
 

Jeśli chodzi o blogowanie, dodałam 12 postów w tym 6 recenzji. Zaniedbałam się z poetyckimi piątkami i szczerze mówiąc, póki co chyba ich zaprzestanę. Mam pomysł na nowy cykl, ale musi się wyklarować. Przybyło mi 6 obserwatorów - DZIĘKUJĘ!

To już chyba wszystko, mam nadzieję, że Was nie zanudziłam. Przypominam o Halloweenowej Nocy Czytania, kto jest z nami?


9 komentarzy:

  1. Kiedy tyś to wszystko przeczytała? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zastanawiam, bo mam wrażenie, że większość czasu zajmuje mi nauka.

      Usuń
  2. Ja w tym miesiącu także zakupiłam "Tease" i jestem tej pozycji bardzo ciekawa.;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że sięgniesz po nią prędzej, jak ja :)

      Usuń
  3. Ale tej oceny "Mechanicznego Anioła" Ci nie wybaczę :') Zazdroszczę prawie 10 przeczytanych książek, jeśli masz kilka godzin zbędnego czasu, możesz oddać, nie pogardzę...
    A Targów nawet nie chcę komentować, te "promocje" to chyba jakiś nieśmieszny żart.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, strasznie niskie.
      Cóż, są gusta i guściki :)
      Planuję napisać post o tym, kiedy tyle czytam :)

      Usuń
  4. Chciałabym przeczytać "Skazanych na ból" :)
    Ja jakoś ostatnio nie mam czasu na czytanie, ale mam nadzieję, że niedługo wszystko nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję dobrego wyniku i szczerze zazdroszczę tak wielu zdobyczy książkowych:)

    OdpowiedzUsuń